МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ

Автор(и)

  • Олександра Мельникова Луганський національний університет імені Тараса Шевченка м. Старобільськ,

Ключові слова:

соціально-економічний розвиток регіону, інфраструктура соціально-економічного розвитку, маркетинг, маркетинг-функція, маркетинг-інструмент, маркетингове забезпечення соціально- економічного розвитку регіону

Анотація

Вступ. Нерівномірність у розвитку регіонів та негативні зміни в національній економіці вимагають пошуку нових діючих інструментів щодо забезпечення соціально-економічного розвитку країни. Так, використання маркетингових підходів та інструментарію дозволить адаптувати регіональні програми соціально-економічного розвитку регіонів та підвищити їх ефективність. Мета дослідження статті – обґрунтування необхідності теоретичних досліджень та розробка практичних рекомендацій щодо використання маркетингових підходів і інструментарію для забезпечення соціально-економічного розвитку регіону. Методи. В процесі дослідження використані методи логічного узагальнення, поєднання, аналізу і синтезу, монографічний метод. Методологічним підґрунтям в опрацюванні матеріалу виступив діалектичний метод пізнання суспільно-економічних явищ. Результати. Визначено сутність, мету та передумови соціально-економічного розвитку регіону. Визначено основні групи чинників, що впливають на цей процес. Обґрунтовано роль маркетингової групи чинників в забезпеченні соціально-економічного розвитку регіону. Запропоновано використовувати маркетинг в якості функції і (або) інструменту забезпечення соціально-економічного розвитку регіону. Визначено сутність і зміст маркетингового забезпечення соціально-економічного розвитку регіону. Перспективи. Надані рекомендації щодо врахування чинників маркетингової групи в якості основних в екзогенному мікросередовищі і зв'язуючих в екзогенному макросередовищі, дозволяють сформувати інфраструктуру соціально-економічного розвитку регіону. Використання маркетингу в якості функції і (або) в якості інструменту формування інфраструктури соціально-економічного розвитку сприяє підвищенню ефективності регіональної політики.

Біографія автора

Олександра Мельникова, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка м. Старобільськ

к.е.н., доцент, доцент кафедри туризму, готельної і

ресторанної справи

Посилання

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/

Небава М.І. Теорія макроекономіки: Навч. посіб. / М.І. Небова. – К.: Слово, 2005. – 536 с.

Панкрухин А.П. Маркетинг территорий: Учеб. пособ. / А.П. Панкрухин. – СПб.: Питер, 2006. – 416 с.

Сачук Т.В. Территориальный маркетинг: учеб. пособие / Т.В. Сачук. – СПб.: Питер, 2009. – 368 с.

Авдеева Т.Т. Маркетинговое обеспечение стратегического планирования местного развития. / Т.Т. Авдеева, Е.В. Илясова // Вестник Томского государственного университета. – 2009. – № 328. – С. 111-115.

Залознова Ю.С. Соціоекономічний розвиток України в контексті глобальних і національних викликів: монографія / Ю.С. Залознова; НАН Укра- їни, Ін-т економіки пром-сті. – Київ. – 2014. − 336 с.

Державне управління регіональним розвитком України : Монографія / [за ред. В.Є. Вороніна, Я.А. Жаліла]. – К. : НІСД, 2010. – 288 с.

Подсолонко В.А. Маркетинг в стратегии управления национальной и региональной экономикой / В.А. Подсолонко // Вісник Хмельницького національного університету. – 2007. – Т. 3. – № 6. – С. 198-202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-07

Як цитувати

Мельникова, О. (2016). МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ. Економічний дискурс, (3), 66–72. вилучено із http://ed.pdatu.edu.ua/article/view/127839

Номер

Розділ

Статті