ПЕРЕЛІК ТА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-2-3Ключові слова:
стратегія, стратегія розвитку, підходи до класифікації стратегій розвитку, галузь, суб’єкт господарюванняАнотація
Вступ. В нинішніх умовах одним з визначальних аспектів функціонування економічних систем (підприємств, галузей, економіки) є вибір напрямків розвитку, який розробляється та обґрунтовується на стратегічному рівні в рамках певного суб’єкта управління. Необхідність найбільш прийнятного та оптимального вибору стратегій розвитку актуалізується безперервним впливом середовища, яке змінюється в ХХІ ст. більш стрімкими темпами, має достатньо складні прояви, пов’язані з новими глобалізаційними, інформаційно-комунікаційними викликами. Зокрема, в умовах підвищення рівня відкритості ринків лідери тих або інших внутрішніх ринків, в тому числі в будівельній галузі, можуть поступитися та втратити конкурентні позиції новим, інноваційним компаніям, які мають більш адаптивні, гнучкі стратегії розвитку.
Методи. В процесі дослідження використано порівняльний, аналітичний методи, а також метод системного підходу.
Результати. Наукова новизна запропонованого підходу полягає в тому, що нами враховано найкращі наукові трактування щодо вказаного питання, здійснено універсалізацію положень сучасної наукової думки за визначеним аспектом дослідження, вказано на інноваційні напрямки, характерні практиці функціонування суб’єктів галузі. В рамках дослідження здійснено вивчення основних наукових підходів щодо класифікації та характеристики сучасних стратегій розвитку суб’єктів економічної діяльності.
Перспективи. Керуючись систематизацією положень наукових праць, на засадах вивчення практики функціонування суб’єктів галузі обумовлюється розробка авторського підходу до визначення переліку основних видів стратегій розвитку суб’єктів галузі.
Посилання
Alyeksyeyeva, N.I. (2012). Klasyfikaciya bazovyh stratehij zrostannya pidpryyemstva [Classification of basic business growth strategies]. Visnyk Shidnoyevropejskoho universytetu ekonomiky i menedzhmentu [Bulletin of the East European University of Economics and Management], 3 (13), 71-80.
Alyeksyeyev, S.B. (2019). Mehanizm formuvannya funkcionalnyh stratehij elementiv vnutrishnoho stratehichnoho potencialu torhovelnoho pidpryyemstva [Mechanism of functional strategies formation of the internal strategic potential elements of a trading enterprise]. www.economy.nayka.com.ua. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3495.
Andreeva, A.A. (2010). Vidy i elementy stratehiy razvitiya predpriyatiya [Types and elements of enterprise development strategy]. Vestnik VUyT [Herald VUIT], 20, 186-192.
Ansoff, Y. (1999). Novaya korporativnaya stratehiya [A new corporate strategy]. SPb., Russia: «Piter».
Balanovych, A.M. (2014). Teoretyko-metodychni zasady formuvannya stratehij rozvytku pidpryyemstva [Theoretical and methodical principles of enterprise development strategies formation]. Naukovyj visnyk Hersonskoho derzhavnoho universytetu [Scientific Herald of Kherson State University], 8, 2, 77-81.
Vasylcova, S.O., Kitchenko, & O.M., Hohlyuk, T.V. (2015). Produktova stratehiya yak osnova prosuvannya tovaru na rynok [Product strategy as the basis of product promotion on the market]. Innovacijna ekonomika [Innovative economy], 1(56), 158-162.
Vinichenko, E.N. (2015). Sravnitelnaya harakteristika bazovyh stratehij razvitiya predpriyatij [Comparative characteristic of the basic strategies of enterprise development]. Yevropejskyj vektor ekonomichnoho rozvytku [European vector of economic development], 2 (19), 40-52.
Vihanskij, O.S. (2015). Stratehicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moscow, Russia: Ekonomist.
Hruppa kompanij «MTM-Sistem» (2019). mtmmarkt.com. Retrieved from http://mtmmarkt.com/.
Hudz, O.I., & Musijovska, O.B. (2018). Metodychnyj pidhid do obgruntuvannya stratehii rozvytku pidpryyemstva [Methodical approach to the substantiation of the strategy of enterprise development]. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy [Economics and Enterprise Management], 22, 334-340.
Dovhan, L.Ye., Karakaj, Yu.V., & Artemenko, L.P. (2009). Stratehichne upravlinnya [Strategic management]. Kyiv, Ukraine : Centr uchbovoi literatury.
Karlyk, Yu.Yu., & Bihdan, M.H. (2019). Planuvannya ta formuvannya produktovoi stratehii pidpryyemstva pry vyhodi na zovnishnij rynok [Planning and formation of the product strategy of the company when entering the external market]. ven.ztu.edu.ua. Retrieved from http://ven.ztu.edu.ua/article/view/94324.
Korneeva, T.Yu., & Nikitin, S.A. (2010) Celi i stratehii razvitiya predpriyatij, ih klassifikaciya i sistemnyj podhod k ih formirovaniyu [Goals and strategies of enterprise development, their classification and the system approach to their formation]. Izvestiya Tulskoho hosudarstvennoho universiteta [Izvestiya Tula State University], 1(1), 195-204.
Pashhenko, O.P. (2019). Teoretychni aspekty stratehichnoho upravlinnya rozvytkom pidpryyemstva [Theoretical aspects of strategic management of enterprise development]. km-news.ztu.edu.ua. Retrieved from https://km-news.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2012/10/rozdil-2_.pdf.
Pipko, E.H. (2010). Formirovanie stratehii predpriyatij sfery servisa na rynke delovyh usluh [Formation of the strategy of enterprises in the sphere of service in the market of business services]. Vestnik Samarskoho hosudarstvennoho ekonomicheskoho universiteta [Bulletin of the Samara State Economic University], 1(63), 64-68.
Rulyev, V.A., & Hutkevych, S.O. (2011). Menedzhment [Management]. Kyiv, Ukraine: Centr uchbovoi literatury.
Starshinova, T.A., & Perepelica, N.M. (2016). O klassifikacii stratehij predpriyatiya [Classification of enterprise strategies]. Vestnik TvHU [Herald of the TGU], 1, 134-139.
Copa, N.V., Halushko, E.S., & Halushko, S.A. (2013). Formirovanie stratehii upravleniya razvitiem stroitelnoho predpriyatiya [Formation of a management strategy for the development of a construction enterprise]. Kultura narodov Prichernomorya [Culture of the peoples of the Black Sea region], 260, 355-360.
Lennar Completes Strategic Combination with CalAtlantic. (2019). www.prnewswire.com. Retrieved from https://www.prnewswire.com/news-releases/lennar-completes-strategic-combination-with-calatlantic-300597384.html.
Lennar Corp. (2019). www.lennar.com. Retrieved from https://www.lennar.com/about/core-values.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).