КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПОСЛУГ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ ЛІФТОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ МЕШКАНЦЯМ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ

Автор(и)

  • Ігор Пилипенко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, Україна
  • Євген Кайлюк Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди, Україна

DOI:

https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-2-11

Ключові слова:

ліфти, якість, послуга, критерії, анкетування, експерти, обробка результатів

Анотація

Вступ. Ліфтове господарство України сьогодні знаходиться в кризовому стані. З кожним роком збільшується кількість ліфтів, які відпрацювали установлений стандартами безпечний термін експлуатації. Причин цьому дуже багато: це і недофінансування галузі ліфтового господарства в останні роки, і низька якість технічного обслуговування ліфтів, ігнорування деякими мешканцями житлових будинків правил користування ліфтами, крадіжки окремих деталей, вузлів ліфтів, а також відсутність, як державної, так і в більшості міст України планової роботи по відновленню ліфтів. Не менш важливою причиною кризового стану ліфтового господарства є відсутність постійного моніторингу якості послуг, які надаються мешканцям житлових будинків ліфтовими організаціями. Адже від цього залежить безпека користувачів ліфтами.
Методи. Для оцінки якості послуг, які надаються мешканцям житлових будинків використовуються статистичні методи аналізу, а саме анкетування.
Результати. В містах Харків, Полтава і Чернігів були вибрані ліфти, які встановлені в житлових будинках понад 30-40 років тому. В якості експертів виступали мешканці житлових будинків, які користуються ліфтами в цих житлових будинках і спеціалісти ліфтових організацій. Були обґрунтовані параметри якості послуг, які надаються мешканцям житлових будинків ліфтовими організаціями, для використання обстеження експертами. Обробка результатів анкетування дозволила встановити якість функціонування ліфтів, як з точки зору спеціалістів ліфтових організацій, так і з точки зору мешканців житлових будинків, відповідно, по шести і семи параметрах, які характеризують якість послуг.

Перспективи. Проведене дослідження показало, що необхідно продовжити роботу по удосконаленню, як методики, так і визначенню переліку параметрів, за допомогою яких треба оцінювати якість послуг, які надаються мешканцям житлових будинків ліфтовими організаціями. І цю роботу треба проводити не одноразово, а систематично. Крім цього, необхідно розробити методику вимірювання всіх параметрів якості функціонування ліфтів за допомогою спеціальних приладів.

Біографії авторів

Ігор Пилипенко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

Пилипенко Ігор
аспірант кафедри менеджменту і публічного адміністрування

Євген Кайлюк, Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

Кайлюк Євген

к.е.н., професор кафедри наукових основ управління і психології

Посилання

Normy bezpeky shchodo konstruktsii ta ekspluatatsii liftiv. Lifty dlia perevezennia pasazhyriv ta vantazhiv. Chastyna 20. Lifty pasazhyrski ta vantazhopasazhyrski. (2017). DSTU EN 81-20:2015. Kyiv: DP «Ukr NDNC».

Upravlinnja jakistju ta elementy systemy jakosti. Chastyna 2. Nastanovy shсhodo poslug. (2001). DSTU ISO 9004-2-97. Natsionalnyi standart Ukrainy. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy.

Standarty z upravlinnja jakistju i zabezpechennju jakosti. Chastyna 1. Kerivni vkazivky po vyboru i zastosuvannju. (1995). DSTU ISO 9000-1-95. Natsionalnyi standart Ukrainy. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy.

Zahozhaj, V, & Chornyj, A. (2005) Statystychne zabezpechennja upravlinnja jakistju [Quality management statistical assurance]. Kyiv, Ukraine.

Jerina, A. (2001). Statystychne modeljuvannja ta prognozuvannja [Statistical modeling and forecasting]. Kyiv, Ukraine: KNEU.

Zakon Ukrainy «Pro osoblyvosti vykorystannja prava vlasnosti v bagatokvartyrnomu budynku». zakon.rada.gov.ua. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/417-19.

Poletajev, A.A. (1991) Ekspluatacija Liftov [Elevators Operation]. Moscow, Russia: Strojyzdat.

Kravec, M. (2015). Tarify. Zatishe pered burej [Tariffs. Calm before the storm]. Lift Ekspert [Elevator Expert], 10, 4-8.

Jakist produkcii. Ocinjuvannja jakosti. Terminy ta vyznachennja. (1995). DSTU 2925-94. Kyiv. Derzhstandart Ukrainy.

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro zatverdzhennja Tehnichnogo reglamentu liftiv i komponentiv bezpeky dlja liftiv». zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/438-2017-%D0%BF.

Volkov, D., & Chutchikov, P. (1985). Nadezhnost liftov y tehnologija ih remontov [Lifts reliability and technology of their repair]. Moskow, Russia: Strojyzdat.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-28

Як цитувати

Пилипенко, І., & Кайлюк, Є. (2019). КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПОСЛУГ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ ЛІФТОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ МЕШКАНЦЯМ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ. Економічний дискурс, 1(2), 113–120. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-2-11

Номер

Розділ

Статті