«АКАДЕМІЧНІ ЄДИНОРОГИ» ЯК НОВА КАТЕГОРІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-2-1Ключові слова:
«академічні єдинороги», стартап-компанії, освітні онлайн-провайдериАнотація
Вступ. В останні роки в академічному середовищі збільшилась кількість осіб, які використовують професійні активи для формування стійких доходів, що веде до формування нового прошарку академічних кіл. Це зумовило необхідність введення у науковий обіг нової економічної категорії, яка б засвідчила привілейованість статусу учасників освітнього процесу в академічній ієрархії.
Методи. Матеріалами дослідження слугували праці вітчизняних та зарубіжних фахівців. У процесі підготовки статті використано такі загальнонаукові методи дослідження: аналізу, синтезу, конкретизації, наукової абстракції, логіко-графічної структуризації та узагальнення. Статистичною базою дослідження слугували дані Crunchbase Pro, Business Insider, JRC Technical Report, Vеctоr.media.
Результати. Запропоновано ввести у науковий обіг нову економічну категорію «академічні єдинороги», яка б засвідчила привілейованість статусу учасників освітнього процесу в академічній ієрархії за величиною доходу від освітньої діяльності та обґрунтовано її методологічне значення для економічної науки. Внесено пропозицію щодо поділу «академічних єдинорогів» на «освітні компанії єдинороги», «викладачів єдинорогів», «студентів єдинорогів», «єдинорогів підлітків» й виокремлено їх основні риси. Наведено приклади представників академічної спільноти, яким належить цей статус. Обґрунтовано спільні риси, які об’єднують усіх представників академічної спільноти за приналежністю до статусу «єдинорога».
Перспективи. Відбір «академічних єдинорогів» за фактом наявності необхідних якостей дасть можливість виокремити тих осіб серед представників академічної спільноти, які добилися найвищого рівня фінансової оцінки своїх професійних активів. Перспективи подальших досліджень слід спрямувати на формування списку потенційних лідерів, які стануть еталоном результативної праці для решти представників академічної спільноти.
Посилання
Simon J. How to Catch a Unicorn. An exploration of the universe of tech companies with high. JRC Technical Report. European Union. 2016. 85 p.
Andrea U., Davide Ch., Vittorio Ch., Federico F. The role of business model design in the diffusion of innovations: an analysis of a sample of unicorn-tech companies. In: International journal of innovation and technology management. Published electronically 23 August 2018.
Kenney M., Zysman J. Unicorns, Cheshire cats, and the new dilemmas of entrepreneurial finance. In: International Journal of Entrepreneurial Finance. Volume 21, Issue 1: Venture Capital: 20th Anniversary Issue. Pр. 35-50. URL : https://doi.org/10.1080/13691066.2018.1517430. (дата звернення : 24.04.2019).
Скориніна-Погребна О. Формування економічної еліти в сучасному українському суспільстві. Монографія. – Харків : Iнжeк, 2012. 280 с.
Шевчук О.А. Еліта як домінанта розвитку людського капіталу : Монографія. Київ : Інтерсервіс, 2012. 248 с.
Михайлева Е.Г. Интеллектуальная элита в матрице современных цивилизационых изменений: Монография. Харьков: Изд-во НУА, 2007. 576 с.7. Сурепин С. В каких сферах чаще всего появляются стартапы-единороги. Vеctоr.media. URL : https://vctr.media/v-kakikh-sferakh-chashhe-vsego-pojavljajutsja-startapy-edinorogi-5054. (дата звернення : 24.04.2019).
Осецький В.Л., Татомир І.Л. Бізнес-моделі монетизації провайдерів масових відкритих онлайн-курсів. Економічна теорія: Міжвідомчий науково-теоретичний журнал. 2018. № 2. С. 59 – 76. URL : https://doi.org/10.15407/etet2018.02.059. (дата звернення : 24.04.2019).
The next generation of unicorns will come from the European edtech space. Finance Digest. 2017. URL : https://www.financedigest.com/the-next-generation-of-unicorns-will-come-from-the-european-edtech-space.html. (дата звернення : 24.04.2019).
Crunchbase Pro: Find, Track, & Analyze The Companies You Care About. URL : https://www.crunchbase.com/organization/coursera#section-investors. (дата звернення : 24.04.2019).
The Unicorn Start-up Phenomenon. 2019. URL : https://www.britannica.com/topic/Unicorn-Start-up-Phenomenon-The-2075310. (дата звернення : 24.04.2019).
Калхун К. Університет у кризі. Журнал соціальної критики: Спільне. 2011. №3: Політика освіти. С. 18-25.
Udemy's Exodus, Amazon's Gain. Groden, Claire (June 22, 2016). Inverse. Retrieved 25 September 2016.
A new way to make six figures on the Web: teaching. May 17, 2012. URL : https://gigaom.com/2012/05/17/a-new-way-to-make-six-figures-on-the-web-teaching. (дата звернення : 24.04.2019).
Corporate Trainer Salaries in the United States. 2019. URL : https://www.indeed.com/salaries/Corporate-Trainer-Salaries. (дата звернення : 24.04.2019).
Top 10 Highest Paid Teachers in The World. Top & Most Around The World. 2018. URL : https://www.worldstopmost.com/2017-2018-2019-2020/news/most-popular-highest-paid-teachers-world-top-10-richest-list. (дата звернення : 24.04.2019).
IMPACT Index Survey - for Entrepreneurship Centers. URL : https://impactindex.inbia.org. (дата звернення : 24.04.2019).
Jackson A. Here are the colleges that have produced the most founders of billion-dollar startups. Business Insider. 2017. URL : https://www.businessinsider.com/colleges-founders-unicorn-startups-1-billion-2017-1. (дата звернення : 24.04.2019).
Elkins K. More billionaires went to Harvard than to Stanford, MIT and Yale combined. May 18 2018. URL : https://www.cnbc.com/2018/05/18/the-universities-that-produce-the-most-billionaires.html. (дата звернення : 24.04.2019).
Десять прикладів успішних проектів, запущених молодими людьми у віці від 8 до 20 років. fi.НОВИНИ. 26.11.2011. URL : https://news.finance.ua/ua/news/-/260354/desyat-prykladiv-uspishnyh-proektiv-zapushhenyh-molodymy-lyudmy-u-vitsi-vid-8-do-20-rokiv. (дата звернення : 24.04.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).