ОСНОВНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ТА СПОСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2020-4-3Ключові слова:
маркетинг, стратегія, підприємства, формування, чинники, методиАнотація
Вступ. Маркетингова стратегія підприємства окреслюється як засіб досягнення поставлених цілей та наукового способу управління діями суб’єктів господарювання з метою досягнення поставленої мети. Для успішного вирішення проблем розвитку будь-якого сільськогосподарського підприємства потрібна розробка маркетингових стратегій, які базуються на збільшенні ефективності діяльності підприємств та її покращення в майбутньому. Методика формування маркетингової стратегії відрізняється одна від одної, оскільки підприємства різні за розмірами і можливостями. Для кожного виду господарюючого суб’єкта потрібно обирати різні стратегії розвитку в залежності від виду виробленої продукції та специфіки сільськогосподарського виробництва, і тільки провівши поглиблений аналіз та вивіривши всі механізми впровадження даної стратегії, ми зможемо досягти позитивних результатів в майбутньому.
Методи. Під час проведеного дослідження та виконання поставлених завдань було використано такі основні методи дослідження: узагальнення (для формулювання теоретичних визначень і висновків); монографічний (для вивчення особливостей формування маркетингової стратегії підприємств); порівняння (для оцінки стану маркетингової діяльності підприємств); експертних оцінок (для визначення основних напрямів розробки маркетингової стратегії) та інші.
Результати. Розглянуто сутність і доведено доцільність використання маркетингових стратегій та розроблений алгоритм їх формування задля підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств на основі спільної та сумісної взаємодії усіх структурних підрозділів підприємства. Сформовано уявлення про базові альтернативні стратегії, визначено основні способи їх формування та реалізації.
Перспективи. Перспективи подальших досліджень концентруватимуться на проведені аналізу діяльності сільськогосподарських підприємств, які орієнтуються на маркетинг, на основі алгоритму формування маркетингових стратегій, зберігаючи баланс між короткостроковим ефектом і довгостроковою прибутковістю та рентабельністю.
Посилання
Aaker, D. (2007). Strategicheskoe rynochnoe upravlenie [Strategic market management]. (S. G. Bozhuk,Trans). St. Petersburg : Piter.
Balabanova, L.V. (2004). Marketyng [Marketing]. Kyiv: Znannja. Pres.
Beltjukov, E.A., & Nekrasova, L.A. (2002). Vybor strategii razvitija predprijatija [Choosing an enterprise development strategy]. Odessa : ONPU.
Gajduckyj, P.I. (2002). Agrarnyj rynok : uroky i zavdannja [Agricultural market: lessons and tasks].Ekonomika APK [Economics of agro-industrial complex], 5, 3-5 [in Ukr.].
Gogol, I.A. (2006). Formuvannja marketyngovyh strategij silskogospodarskyh pidpryjemstv [Formation of marketing strategies of agricultural enterprises]. Ekonomika APK [Economics of agro-industrial complex], 12, 123–126. [in Ukr.].
Gajduckyj, P.I., & Lobas, M.G. (1994). Pryvatyzacija vlasnosti v agropromyslovomu kompleksi [Privatization of property in the agro-industrial complex]. Kyiv : Agroinkom.
Derevjanchenko, T.Je. (2001). Marketyngovyj analiz konjunktury tovarnogo rynku [Marketing analysis of commodity market conditions]. Marketyng v Ukraini [Marketing in Ukraine], 3, 35-37. [in Ukr.].
Kudenko, N.V. (1998). Strategichnyj marketyng : navch. posib. [Strategic marketing: a textbook]. Kyiv : KNEU.
Malik, M.J., & Nuzhna, A.O. (2007) Konkurentospromozhnist agrarnyh pidpryjemstv : metodologija i mehanizmy : monografija [Competitiveness of agricultural enterprises: methodology and mechanisms: monograph]. Kyiv : NNC IAE.
Pidlisna, O.A., & Tkachenko, T.P. (2004). Pidpryjemnyctvo v ukrainskij mentalnosti [Entrepreneurship in the Ukrainian mentality]. Ekonomika : problemy teorii ta praktyky [Economics: problems of theory and practice], 197, 621-629. [in Ukr.].
Cyba, T.Je., Sokur, M.I., & Bajura, V.I. (2007). Marketyngove planuvannya : navch. posibnyk [Marketing planning: a textbook]. Kyiv : Centr uchbovoi literatury. 12 David A. Aaker, Kumar, V., & George, S. (2006). Day Marketing Research (Hardcover). Willey; 9 edition.
Kotler, Philip, & Nancy, Lee. (2008). Marketing: Influencing Behaviors for Good. Housand Oaks, CA : SAGE Publications.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).