ІНСТРУМЕНТАРІЙ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В БІОТЕХНОЛОГІЧНОМУ ВИРОБНИЦТВІ

Автор(и)

  • Аліна Гайдар Інститут агроекології і природокористування НААН, Україна

DOI:

https://doi.org/10.36742/2410-0919-2020-3-1

Ключові слова:

методичний інструментарій, екологічний маркетинг, біотехнологічне виробництво, сільське господарство, сталий розвиток

Анотація

Вступ. Екологічний маркетинг безпосередньо пов’язаний з функціонуванням менеджменту. Першочерговою метою менеджменту було і залишається, в першу чергу, досягнення мети та місії виробництва, а вже потім – максимізація прибутку. Сучасні виробники, на жаль, не враховують вартість природних ресурсів і вплив їх діяльності на природні ресурси сільського господарства й подальший опосередкований вплив на суспільство. Частина великих корпорації намагаються враховувати в системі екологічного менеджменту такий компонент, як екологічний чинник, що є основою формування екологічного маркетингу на підприємстві.
Методи. Під час роботи над статтею використовувалися такі методи як: аналіз та синтез – при визначенні системоформуючих чинників екологічного маркетингу в біотехнологічному виробництві, порівняння – для визначення оптимальних шляхів застосування методів маркетингових досліджень, формалізації – при розробці системного підходу інформаційної платформи вторинних даних у біотехнологічному виробництві.
Результати. Під час виконання даного дослідження було здійснено узагальнення методичного інструментарію екологічного маркетингу, на основі чого була запропонована система функціонування інструментарію екологічного маркетингу в біотехнологічному виробництві. Також у ході роботи було запропоновано системний підхід до формування інформаційної платформи вторинних даних у біотехнологічному виробництві.
Перспективи: Беручи до уваги результати досліджень, що були викладені в даній статті, подальші дослідження будуть направлені на удосконалення даного методичного інструментарію в процесі управління екологічним маркетингом як в межах суб’єкта господарювання досліджуваного напряму, так і в біотехнологічній галузі в цілому.

Біографія автора

Аліна Гайдар, Інститут агроекології і природокористування НААН

аспірант

Посилання

American Marketing Association. Retrieved from www.MarketingPower.com.

Ansoff, I. (2011). Strategicheskiy menedzhment. Klassicheskoye izdaniye [Strategic management. Classic edition]. Piter.

Vichevych, A.M., Vaidanych, T.V., Didovych, I.I., & Didovych, A.P. (2002). Ekolohichnyy marketynh: pidruchnyk [Environmental marketing: textbook]. Lviv: UkrDLTU.

Voychak, A.М. (1998). Marketynhovyy menedzhment : pidruchnyk. [Marketing management: a textbook]. Kyiv: KNEU.

Golubkov, E.P. (1998). Marketingovyye issledovaniya: teoriya, metodologiya i praktika [Marketing research: theory, methodology and practice]. Moscow: Publishing house «Finpress».

Kotler, F. (2001). Marketynhovyy menedzhment [Marketing Management]. SPb.: Piter.

Lazarenko, V. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Balanced nature management [Zbalansovane pryrodokorystuvannia], 2, 59-65.

Naresh, K. Malhotra (2002). Marketingovyye issledovaniya. Prakticheskoye rukovodstvo [Marketing research. A practical guide]. (Trans). Moscow.

Sadchenko, O. & Kharichkov, S. (2007). Marketynh ekolohichno chystykh innovatsiy [Marketing of environmentally friendly innovation]. Problemy upravlinnya innovatsiynym pidpryyemnytstvom ekolohichnoho spryamuvannya. Sumy : University book, 225-233. [in Ukr.]. 10. Churchill, G., & Brown, T. (2007). Marketingovyye issledovaniya. 5-ye izd. [Marketing research. 5th ed]. (G.L. Bagiyeva, Trans). SPb.: Piter.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-22

Як цитувати

Гайдар, А. (2021). ІНСТРУМЕНТАРІЙ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В БІОТЕХНОЛОГІЧНОМУ ВИРОБНИЦТВІ. Економічний дискурс, (3), 7–15. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2020-3-1

Номер

Розділ

Статті