ІНСТРУМЕНТАРІЙ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В БІОТЕХНОЛОГІЧНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2020-3-1Ключові слова:
методичний інструментарій, екологічний маркетинг, біотехнологічне виробництво, сільське господарство, сталий розвитокАнотація
Вступ. Екологічний маркетинг безпосередньо пов’язаний з функціонуванням менеджменту. Першочерговою метою менеджменту було і залишається, в першу чергу, досягнення мети та місії виробництва, а вже потім – максимізація прибутку. Сучасні виробники, на жаль, не враховують вартість природних ресурсів і вплив їх діяльності на природні ресурси сільського господарства й подальший опосередкований вплив на суспільство. Частина великих корпорації намагаються враховувати в системі екологічного менеджменту такий компонент, як екологічний чинник, що є основою формування екологічного маркетингу на підприємстві.
Методи. Під час роботи над статтею використовувалися такі методи як: аналіз та синтез – при визначенні системоформуючих чинників екологічного маркетингу в біотехнологічному виробництві, порівняння – для визначення оптимальних шляхів застосування методів маркетингових досліджень, формалізації – при розробці системного підходу інформаційної платформи вторинних даних у біотехнологічному виробництві.
Результати. Під час виконання даного дослідження було здійснено узагальнення методичного інструментарію екологічного маркетингу, на основі чого була запропонована система функціонування інструментарію екологічного маркетингу в біотехнологічному виробництві. Також у ході роботи було запропоновано системний підхід до формування інформаційної платформи вторинних даних у біотехнологічному виробництві.
Перспективи: Беручи до уваги результати досліджень, що були викладені в даній статті, подальші дослідження будуть направлені на удосконалення даного методичного інструментарію в процесі управління екологічним маркетингом як в межах суб’єкта господарювання досліджуваного напряму, так і в біотехнологічній галузі в цілому.
Посилання
American Marketing Association. Retrieved from www.MarketingPower.com.
Ansoff, I. (2011). Strategicheskiy menedzhment. Klassicheskoye izdaniye [Strategic management. Classic edition]. Piter.
Vichevych, A.M., Vaidanych, T.V., Didovych, I.I., & Didovych, A.P. (2002). Ekolohichnyy marketynh: pidruchnyk [Environmental marketing: textbook]. Lviv: UkrDLTU.
Voychak, A.М. (1998). Marketynhovyy menedzhment : pidruchnyk. [Marketing management: a textbook]. Kyiv: KNEU.
Golubkov, E.P. (1998). Marketingovyye issledovaniya: teoriya, metodologiya i praktika [Marketing research: theory, methodology and practice]. Moscow: Publishing house «Finpress».
Kotler, F. (2001). Marketynhovyy menedzhment [Marketing Management]. SPb.: Piter.
Lazarenko, V. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Balanced nature management [Zbalansovane pryrodokorystuvannia], 2, 59-65.
Naresh, K. Malhotra (2002). Marketingovyye issledovaniya. Prakticheskoye rukovodstvo [Marketing research. A practical guide]. (Trans). Moscow.
Sadchenko, O. & Kharichkov, S. (2007). Marketynh ekolohichno chystykh innovatsiy [Marketing of environmentally friendly innovation]. Problemy upravlinnya innovatsiynym pidpryyemnytstvom ekolohichnoho spryamuvannya. Sumy : University book, 225-233. [in Ukr.]. 10. Churchill, G., & Brown, T. (2007). Marketingovyye issledovaniya. 5-ye izd. [Marketing research. 5th ed]. (G.L. Bagiyeva, Trans). SPb.: Piter.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).