PHILOSOPHY MANAGEMENT ENTERPRISE OF ENERGY INFRASTRUCTURE ON THE BASIS OF SOCIAL RESPONSIBILITY
Ключові слова:
corporate social responsibility, energy infrastructure enterprises, social standards, service quality, consumersАнотація
Introduction. In the age of economic development globalization of the country, for a variety of objective factors, relevant issues regarding social management restructuring and modernization at energy infrastructure enterprises through integration into the energy infrastructure enterprises corporate policy of social standards that would meet the requirements of the modern civilizational world and would have a positive social impact.
Methods. During the implementation of the research tasks were used the as follows: cognition method, combination of general scientific and special research methods, the analysis and synthesis, the historical and logical method, the induction and deduction, which made it possible to separate and clarify the social and economic essence of definitions sush as "corporate social responsibility" and find out and define the principles and instruments of social responsibility at an enterprise. Results. The article is concerned with development of approaches interpreting the social and economic essence of "corporate social responsibility" for energy infrastructure enterprises, which is manifested in the social, economic and cultural life of citizens and is based on the principles of honesty, sociability, transparency and responsibility. Discussion. Another task that must be solved and which requires its separate scientific research is the formation of a policy for reducing energy poverty. In this context, taking into account world experience it is necessary to investigate existing approaches to interpreting vulnerable categories of consumers and identify groups of socially vulnerable consumers.
Посилання
Zinchenko, A.H., & Saprykina, M.A. (2010). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist 2005-2010: stan ta perspektyvy rozvytku [Corporate social responsibility 2005-2010: state and prospects of development]. Kiev: Vyd-vo «Farbovanyi lyst».
Lazarenko, O., & Kolyshko, R. (2008). Bazova informatsiia z korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Basic information on corporate social responsibility]. Kiev: Vyd-vo «Enerhiia». [Publishing house "Energy"].
Baron, S., Field, J., & Schuller, T. S. (2000). Social capital : Critical perspective . Oxford University Press.
Chatterji, A., & Levine, D. How Well Do Social Ratings Actually Measure Corporate Social Responsibility. Retrieved from http://www.hbs.edu/faculty/Publication%20Files/07-051.pdf.
ISO 26 000: 2010. Retrieved from http://znaimo.com.ua/ ISO_26000.
Sotsialna vidpovidalnist biznesu: rozuminnia ta vprovadzhennia. Retrieved from http://www.un.org.ua/files/Concept_ Paper.pdf.
Pro spilnotu SVB. Retrieved from http://svb.ua/about.
CSR indices worldwide. Retrieved from http://www.odpowiedzialni.gpw.pl/csr_indices_worldwide.
Socially-Responsible Investing. Retrieved from http://www.odpowiedzialni.gpw.pl/socially_responsible_investing.
Vidpovidalnyi marketynh. Haid dlia kompanii [Responsible marketing. Guide for companies]. (2012). Kiev: Vydavnychyi dim «ADE F-Ukraina».
Patrick Byers. The Responsible Marketing Blog. Retrieved from http://responsiblemarketing.com/blog/about-patrick-byers.
GRI Implementation manual. (2015). Retrieved from https://www.globalreporting.org.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).