ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2022-1-11Ключові слова:
фінансове забезпечення, освітні послуги, освітня субвенція, джерела фінансового забезпеченняАнотація
Вступ. Освітні послуги в Україні відіграють вагому роль у формуванні соціального та людського капіталів, а якість та рівень освіти окреслюють здобуті професійно-кваліфікаційні навики, характеризують спроможність навчатися впродовж життя, сприяють інноваційному розвитку суспільства, економіки знань, підвищенню конкурентоздатності випускників навчальних закладів на ринку праці, зростанню їхніх індивідуальних доходів та підвищенню добробуту населення держави. Тобто, сьогодні найважливіше, щоб суспільство усвідомлювало, що надання освітніх послуг – це запорука майбутнього нашої держави й підґрунтя розвитку нації, суспільства й особистості. Вважаємо, що прогресивний розвиток освітніх послуг в Україні можливий лише за умови належного їхнього фінансового забезпечення, результативного, дієвого і обґрунтованого поєднання фінансової й освітньої політики держави.
Методи. У процесі написання статті використано загальнонаукові прийоми й методи економічних досліджень. Теоретико-методологічну основу розвідки становлять: аналіз наукових праць вітчизняних та зарубіжних науковців із питань вивчення фінансового забезпечення освітніх послуг в Україні, ресурси Internet. У дослідженні застосовано загальні та спеціальні методи дослідження, зокрема: загальнонаукові та спеціальні – для забезпечення досягнення поставленої мети; абстрактно-логічний та діалектичний – для обґрунтування теоретичних положень та висновків.
Результати. У статті досліджено стан фінансового забезпечення освітніх послуг в Україні за останні роки. Проаналізовано динаміку видатків зведеного бюджету на освітні послуги в Україні, а також у розрізі Державного та місцевих бюджетів. Наголошено, що прогресивний розвиток освітніх послуг в Україні можливий за умови належного їхнього фінансового забезпечення.
Перспективи. Подальші наукові дослідження спрямуємо на пошук оптимального механізму фінансування освітніх послуг в Україні.
Посилання
Aleksandrova, H.M. (2015). Problemy finansuvannya osvity na mistsevomu rivni [Problems of financing education at the local level]. Biznes ta intelektualnyy capital [Business and Intellectual Capital], 3, 56–69. (in Ukr.).
Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu : vid 01 lyp. 2014 r. № 1556-VII. Retrieved from http: / / zakon2.rada.goy.ua/laws/show/1556-18.
Sayt Derzhavnoyi kaznacheyskoyi sluzhby Ukrainy. Retrieved from https://chk.treasury.gov.ua/ua.
Sydor, H.V., & Verbitska, I.I. (2021). Problematyka vdoskonalennya ta efektyvnoho upravlinnya finansuvannyam osvity [Problems of improving and effective management of education financing]. Ekonomichnyy rozvytok derzhavy, rehioniv i pidpryyemstv: problemy ta perspektyvy : IV Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. Lviv, 151–152.
Sydor, H.V., Verbitska, I.I., & Savkiv, U.S. (2021). Byudzhetnyy menedzhment u formuvanni rehionalnoyi osvity [Budget management in the formation of regional education]. Nauka v Pivdennomu rehioni Ukrayiny: zdobutky ta perspektyvy rozvytku : Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Odesa, 65–67.
Sydor, H.V., Verbitska, I.I., & Savkiv, U.S. (2020). Vprovadzhennya zarubizhnoho dosvidu finansuvannya zahalnoyi serednoyi osvity [Introduction of foreign experience in financing general secondary education]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal «Ekonomichnyy dyskurs» [International Scientific Journal «Economic Discourse»], 4, 97–103. (in Ukr.).
Sydor, H.V., Verbitska, I.I., & Savkiv, U.S. (2021). Efektyvnist byudzhetnoho menedzhmentu u formuvanni rehionalnoyi osvity [Efficiency of budget management in the formation of regional education]. Suchasni problemy obliku, analizu, audytu y opodatkuvannya subyektiv hospodarskoyi diyalnosti: teoretychni, praktychni ta osvityanski aspekty : V Vseukr. nauk.-prakt. konf. Dnipro : NMetAU, 507–510. Retrieved from https://nmetau.edu.ua/ua/mdiv/i2014/p2188.
Sydor, H.V., Verbitska, I.I., & Savkiv, U.S. (2021). Praktyka byudzhetnoho menedzhmentu u formuvanni NUSH [The practice of budget management in the formation of NUS]. Universytetska nauka i osvita: tradytsiyi ta innovatsiyi : Mizhnar. nauk.-metod. konf. Kharkiv, 178–181.
Sydor, H.V., Kulyk, T.P., & Savchyn, L.M. (2021). Finansove zabezpechennya zakladiv vyshchoyi osvity v Ukraini [Financial support of higher education institutions in Ukraine]. Naukovyy visnyk IFNTUNH. Seriya : «Ekonomika ta upravlinnya v naftoviy i hazoviy promyslovosti» [Scientific Bulletin of IFNTUNG. Series: «Economics and Management in the Oil and Gas Industry»], 2 (24), 174–181. (in Ukr.).
Sydor, H.V. (2020). Implementation of foreign experience of financing general secondary education. Science, research, development, 35. Віalystok, 27–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).