УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СФЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2023-1-7Ключові слова:
управління, якість, послуги, готельно-ресторанна сфера, потреби, конкурентні переваги, інноваціїАнотація
Вступ. Розуміння та застосування ефективних методів управління якістю є ключовим фактором для задоволення клієнтів, що покращує репутацію підприємства, сприяє його конкурентоспроможності на ринку та забезпечує стабільний розвиток готельно-ресторанної галузі для обґрунтування та вдосконалення процесів управління якістю послуг цих підприємств з метою досягнення високого рівня якості обслуговування та задоволення потреб клієнтів.
Методи. У процесі дослідження використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи, зокрема: індукція та дедукція – на етапі збору, систематизації та обробки необхідної інформації; аналіз та порівняння – у процесі відображення розвитку готельно-ресторанної галузі в світі та Україні; абстрактно-логічний – для формування теоретичних висновків; монографічний та порівняльний – для систематизації наукових підходів вчених до теоретичних аспектів розвитку готельно-ресторанного бізнесу.
Результати. Розглянуто теоретичні основи управління якістю послуг у готельно-ресторанній сфері діяльності через призму економічних аспектів даного бізнесу. Проаналізовано і досліджено значення методів, стратегії, інструментів управління якістю та факторів, які впливають на якість послуг: комунікації з клієнтами, підготовка обслуговуючого персоналу до використання продуктивних технологій та ефективних інновацій для створення механізму якісного управління процесами взаємодії. Доведено, що готельно-ресторанний бізнес є джерелом економічного зростання, так як готелі і ресторани не лише надають послуги проживання та харчування, але й сприяють потужному розвитку пов'язаних галузей: транспорт, туристичні агентства, доставка продуктів харчування, організації екскурсій та аніматорських послуг.
Перспективи. Обґрунтовані результати дослідження, пропозиції можуть бути використані для ефективного розвитку готельно-ресторанного бізнесу та застосування механізму управління якістю процесів через використання інструментів та їх впливу на покращення якості наданих послуг. На перспективу доцільно здійснювати цифровізацію управління якістю послуг підприємств готельно-ресторанної сфери.
Посилання
Zikeieva, S. (2013). Turystychna haluz Ukrainy v period yevrointehratsii: sotsialno-ekonomichnyi aspect [Tourism industry of Ukraine in the period of European integration: socio-economic aspect]. Ekonomika i menedzhment kultury [Economy and Management of Culture], 1, 79–82.
Minich, I.M. (2002). Sotsialni chynnyky i funktsii infrastruktury turyzmu: sotsiolohichnyi analiz. Unpublished doctoral dissertation. Institute of Sociology of the National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv.
Fatkhutdinov, R.A. (2005). Stratehichna konkurentospromozhnist [Strategic competitiveness]. Moscow: ZAT, Vydavnytstvo «Ekonomika.
Morhulets, O.B. (2012). Menedzhment u sferi posluh [Management in the field of services]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
Pavlenchyk, N.F. (2017). Upravlinski aspekty hotelno-restorannoho biznesu [Management aspects of hotel and restaurant business]. Problemy ta perspektyvy rozvytku ekonomiky Ukrainyv umovakh hlobalizatsii : Vseukr. nauk.-prakt. Internet-konf. Lviv, 143-145.
Systemy upravlinnia yakistiu. Vymohy (ISO 9001:2015, IDT). (2015). DSTU ISO 9001:2015. [Chynnyi z 1.01.2016 r.]. Kyiv : DP NDI «Systema».
Systemy upravlinnia yakistiu. Osnovni polozhennia ta slovnyk terminiv (ISO 9000:2015, IDT). (2015). DSTU ISO 9000:2015. [Chynnyi z 1.01.2016 r.]. Kyiv : DP NDI «Systema».
Sydorenko, V. (2019). Profesiinyi rozvytok fakhivtsiv v umovakh formalnoi, neformalnoi ta informalnoi osvity: kliuchovi kompetentnosti i resursy : elektronnyi kurs [Professional development of specialists in the conditions of formal, informal and informal education: key competencies and resources: electronic course]. Kyiv: DU «NMTs «Ahroosvita».
Kolos, I.V. (2017). Typolohiia metodiv oshchadlyvoho vyrobnytstva [Typology of lean production methods]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia [Eastern Europe: Economy, Business and Management], 3 (8), 147–152.
Oliinyk, A.S., Turhelia, Yu. S., & Sokolovska, Yu.Ye. (2020). Vyrobnycho-marketynhovi stratehii antykryzovoho upravlinnia [Production and marketing strategies of anti-crisis management]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investments: Practice and Experience], 19–20, 110–116.
Kafe Fresh House, Teofipol – vidhuky pro restoran. Retrieved from https://ru.restaurantguru.com/Fresh-Haus-Teofipol.
Kovalchuk, I. Ye. (2019). Innovatsiini tekhnolohii v turystychnomu biznesi [Innovative technologies in the tourism business]. Problemy formuvannia ta rozvytku innovatsiinoi inforastruktury: vyklyky postindustrialnoi ekonomiky: V Mizhnar. nauk. prakt. konf. Lviv, 692-693. Retrieved from https://tourlib.net/statti_ukr/kovalchuk4.htm.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).