СУТНІСТЬ ДИДЖИТАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2023-2-5Ключові слова:
диджиталізація, економіка, маркетинг, ринок, трансформація, інформаційні технологіїАнотація
Вступ. У сучасному світі відбувається процес диджиталізації економіки, який охоплює всі її галузі, здійснюючи революційну трансформацію не тільки всіх економічних процесів, а й всіх аспектів життя суспільства. Зміни, які відбуваються в економіці, викликані появою і розвитком цифрового суспільства, напряму відображаються у маркетингу, трансформуючи не тільки його форму, а й зміст.
Тому ставиться за мету висвітити теоретичні напрацювання щодо сутності диджиталізації економіки, охарактеризувати зміни, що відбуваються в економіці, зокрема маркетингової діяльності підприємств, окреслити перспективи розвитку маркетингу в умовах цифрового суспільства.
Методи. У процесі дослідження використовувалися як загальнотеоретичні методи дослідження: діалектичний, монографічний метод, абстрактно-логічний, метод наукового узагальнення, індукції, дедукції, так і специфічні методи статистичної обробки інформації.
Результати. У статті розглянуто різні наукові підходи до трактування поняття диджиталізація економіки. Досліджено загальні тенденції розвитку даного поняття. Виявлені особливості розвитку диджиталізації економіки у нових умовах господарювання. Встановлено, що зміни, викликані широким застосуванням сучасних інформаційних технологій, напряму впливають на форму і зміст маркетингової діяльності учасників ринку. Окреслено перспективи розвитку диджитал-маркетингу. Обґрунтовується необхідність розглядати диджитал-маркетинг не як різновид прямих продаж, як це було прийнято в індустріальному суспільстві, а як самостійний напрямок економічної діяльності.
Перспективи. Подальші дослідження планується проводити стосовно оцінки ефективності використання сучасних інформаційних технологій у маркетинговій діяльності підприємств та аналізу можливих наслідків диджиталізації економіки.
Посилання
Nehroponte, N. (1995). Being Digital. Knopf. NY.
Shvab, K. (2017). Chetvertaya promyshlennaya revolyutsiya [The fourth industrial revolution]. Moskow : Izdatelstvo «E».
Skinner, K. (2019). Chelovek tsifrovoy. Chetvertaya revolyutsiya v istorii chelovechestva, kotoraya zatronet kazhdogo [Digital man. The fourth revolution in human history that will affect everyone]. Moskow : Izdatelstvo «Mann, Ivanov i Ferber».
Zhosan, H. (2020). Stan rozvytku didzhytalizatsii v Ukraini [Development of digitalization in Ukraine]. Economic Analysis, 30, 1, 2, 48. Retrieved from http://econa.wunu.edu.ua/index.php/econa/article/view/1792.
Derkach, A.O., Kornieieva, M.V., & Abakumenko, O.V. Finansovi doslidzhennia. Didzhytalizatsiia bankivskoho sektoru Ukrainy [Financial studies. Digitalization of the banking sector of Ukraine]. Retrieved from https://fr.stu.cn.ua/tmppdf/20.pdf.
Liashenko, V.I., & Vyshnevskyi, O.S. (2018). Tsyfrova modernizatsiia ekonomiky Ukrainy yak mozhlyvist proryvnoho rozvytku: monohrafiia [Digital modernization of the economy of Ukraine as an opportunity for breakthrough development: monograph]. Kyiv: NAN Ukrainy.
Dannikov, O.V., & Sichkarenko, K.O. (2018). Kontseptualni zasady tsyfrovizatsii ekonomiky Ukrainy [Conceptual principles of digitization of the economy of Ukraine]. Infrastruktura rynku [Market Infrastructure], 17, 73–79. (in Ukr.).
Kuibida, V.S., Karpenko, O.V., & Namestnik, V.V. (2018). Tsyfrove vriaduvannia v Ukraini: bazovi definitsii poniatiino-katehorialnoho aparatu [Digital governance in Ukraine: basic definitions of the conceptual and categorical apparatus]. Visnyk Natsionalnoi akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy. Seriia «Derzhavne upravlinnia» [Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine. Series «Public Administration»], 1, 5–11. (in Ukr.).
Statystyka rozvytku e-commerce u naibilshykh rehionakh svitu. Retrieved from https://magazine.ukr-china.com/statystyka-rozvytku-e-commerce-u-najbilshyh-regionah-svitu/.
Analitychnyi zvit «Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2026 (in billion U.S. dollars)» mizhnarodnoho marketynhovoho ahentstva Statista (Niu-York). Retrieved from https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/
Kak izmenilsya rynok e-Commerce v Ukraine v 2022 godu. Retrieved from https://elit-web.ua/blog/kak-izmenilsja-rynok-ecommerce-v-ukraine-v-2022-godu.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).