СУТНІСТЬ ДИДЖИТАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.36742/2410-0919-2023-2-5

Ключові слова:

диджиталізація, економіка, маркетинг, ринок, трансформація, інформаційні технології

Анотація

Вступ. У сучасному світі відбувається процес диджиталізації економіки, який охоплює всі її галузі, здійснюючи революційну трансформацію не тільки всіх економічних процесів, а й всіх аспектів життя суспільства. Зміни, які відбуваються в економіці, викликані появою і розвитком цифрового суспільства, напряму відображаються у маркетингу, трансформуючи не тільки його форму, а й зміст. 

Тому ставиться за мету висвітити теоретичні напрацювання щодо сутності диджиталізації економіки, охарактеризувати зміни, що відбуваються в економіці, зокрема маркетингової діяльності підприємств, окреслити перспективи розвитку маркетингу в умовах цифрового суспільства.

Методи. У процесі дослідження використовувалися як загальнотеоретичні методи дослідження: діалектичний, монографічний метод, абстрактно-логічний, метод наукового узагальнення, індукції, дедукції, так і специфічні методи статистичної обробки інформації.

Результати. У статті розглянуто різні наукові підходи до трактування поняття диджиталізація економіки. Досліджено загальні тенденції розвитку даного поняття. Виявлені особливості розвитку диджиталізації економіки у нових умовах господарювання. Встановлено, що зміни, викликані широким застосуванням сучасних інформаційних технологій, напряму впливають на форму і зміст маркетингової діяльності учасників ринку. Окреслено перспективи розвитку диджитал-маркетингу. Обґрунтовується необхідність розглядати диджитал-маркетинг не як різновид прямих продаж, як це було прийнято в індустріальному суспільстві, а як самостійний напрямок економічної діяльності.

Перспективи. Подальші дослідження планується проводити стосовно оцінки ефективності використання сучасних інформаційних технологій у маркетинговій діяльності підприємств та аналізу можливих наслідків диджиталізації економіки.

Посилання

Nehroponte, N. (1995). Being Digital. Knopf. NY.

Shvab, K. (2017). Chetvertaya promyshlennaya revolyutsiya [The fourth industrial revolution]. Moskow : Izdatelstvo «E».

Skinner, K. (2019). Chelovek tsifrovoy. Chetvertaya revolyutsiya v istorii chelovechestva, kotoraya zatronet kazhdogo [Digital man. The fourth revolution in human history that will affect everyone]. Moskow : Izdatelstvo «Mann, Ivanov i Ferber».

Zhosan, H. (2020). Stan rozvytku didzhytalizatsii v Ukraini [Development of digitalization in Ukraine]. Economic Analysis, 30, 1, 2, 48. Retrieved from http://econa.wunu.edu.ua/index.php/econa/article/view/1792.

Derkach, A.O., Kornieieva, M.V., & Abakumenko, O.V. Finansovi doslidzhennia. Didzhytalizatsiia bankivskoho sektoru Ukrainy [Financial studies. Digitalization of the banking sector of Ukraine]. Retrieved from https://fr.stu.cn.ua/tmppdf/20.pdf.

Liashenko, V.I., & Vyshnevskyi, O.S. (2018). Tsyfrova modernizatsiia ekonomiky Ukrainy yak mozhlyvist proryvnoho rozvytku: monohrafiia [Digital modernization of the economy of Ukraine as an opportunity for breakthrough development: monograph]. Kyiv: NAN Ukrainy.

Dannikov, O.V., & Sichkarenko, K.O. (2018). Kontseptualni zasady tsyfrovizatsii ekonomiky Ukrainy [Conceptual principles of digitization of the economy of Ukraine]. Infrastruktura rynku [Market Infrastructure], 17, 73–79. (in Ukr.).

Kuibida, V.S., Karpenko, O.V., & Namestnik, V.V. (2018). Tsyfrove vriaduvannia v Ukraini: bazovi definitsii poniatiino-katehorialnoho aparatu [Digital governance in Ukraine: basic definitions of the conceptual and categorical apparatus]. Visnyk Natsionalnoi akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy. Seriia «Derzhavne upravlinnia» [Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine. Series «Public Administration»], 1, 5–11. (in Ukr.).

Statystyka rozvytku e-commerce u naibilshykh rehionakh svitu. Retrieved from https://magazine.ukr-china.com/statystyka-rozvytku-e-commerce-u-najbilshyh-regionah-svitu/.

Analitychnyi zvit «Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2026 (in billion U.S. dollars)» mizhnarodnoho marketynhovoho ahentstva Statista (Niu-York). Retrieved from https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/

Kak izmenilsya rynok e-Commerce v Ukraine v 2022 godu. Retrieved from https://elit-web.ua/blog/kak-izmenilsja-rynok-ecommerce-v-ukraine-v-2022-godu.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

Корчинська, О., Бабічева, О., & Дрозд, М. (2023). СУТНІСТЬ ДИДЖИТАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ. Економічний дискурс, (3-4), 55–63. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2023-2-5

Номер

Розділ

Статті