ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК ГОЛОВНИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2024-2-6Ключові слова:
інновації, інноваційне середовище, цифрова трансформація, економіка, підприємствоАнотація
Вступ. Цифрова трансформація економіки є процесом інтеграції цифрових технологій у всі аспекти економічної діяльності. Вона передбачає зміну традиційних підходів до ведення бізнесу, управління підприємствами, а також взаємодії з державними та фінансовими установами. Важливим чинником для успішного здійснення цієї трансформації є формування інноваційного середовища, оскільки саме це середовище створює умови для інтеграції новітніх технологій, оптимізації бізнес-процесів та підвищення ефективності виробничих і фінансових систем.
Методи. Під час роботи над дослідженням використовувалися такі методи: аналізу і синтезу, діалектичний метод, метод системного підходу, логіко-семантичний метод, монографічний метод, метод узагальнення.
Результати. Запропоновано модель інноваційного середовища підприємства, яка виступає основою цифрової трансформації економіки. Науково обґрунтовано унікальність інноваційного середовища підприємства, що залежить від специфічних особливостей у його технологічному процесі та функціонуванні на ринку. Сформовано систему показників з оцінки інновацій, які дозволяють створити цілісну систему цифрової трансформації економіки.
Перспективи. Перспективними напрямами подальших досліджень у цій сфері є розробка концептуального підходу до впровадження інноваційних механізмів розвитку економічних систем, систематизація принципів побудови та розвитку цифрової трансформації економіки.
Посилання
Strutynska, I.V. (2019). Definitsii poniattia «tsyfrova transformatsiia» [Definitions of the term «digital transformation»]. Prychornomorski ekonomichni studii [Black Sea Economic Studies], 2, 91–96. [in Ukr.].
Tyshchenko, D.S. (2023). Tsyfrova transformatsiia yak draiver rozvytku ekonomiky [Digital transformation as a driver of economic development]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka [Digital economy and economic security], 4 (04), 38–45. [in Ukr.].
Shveda, N., Garmatiuk, O., Kuzhda, T., Mashliy, H., & Yuryk, N. (2024). Digital transformation as an imperative for innovative development of business processes under martial law (Ukrainian experience). Economics of Development, 23 (2), 69–79.
Masliukivska, A. (2013). Innovatsiina teoriia Yozefa Shumpetera: vid klasychnoho vyznachennia poniattia «innovatsiia» do suchasnoho rozuminnia innovatsiinykh idei [Joseph Schumpeter’s innovation theory: from the classical definition of the concept of «innovation» to the modern understanding of innovative ideas]. Ekonomika [Economy], 145, 59–61. [in Ukr.].
Yehorov, I.Yu., Bazhal, Yu.M., … Kindzerskyi, Yu.V. (2023). Otsinka innovatsiinoho rozvytku ta strukturni transformatsii v ekonomitsi Ukrainy [Evaluation of innovative development and structural transformations in the economy of Ukraine]. Kyiv.
Omelianenko, V.A. (Eds.). (2023). Innovatsii i transfer tekhnolohii: metody, modeli ta mekhanizmy upravlinnia [Innovations and technology transfer: methods, models and management mechanisms]. Sumy: Instytut stratehii innovatsiinoho rozvytku i transferu znan.
Antoniuk, L.L., Poruchnyk, A.M., & Savchuk, V.S. (2003). Innovatsii: teoriia, mekhanizm rozrobky ta komertsializatsiia [Innovations: theory, mechanism of development and commercialization]. Kyiv: KNEU.
Kopytko, V.I. (2016). Problemy rozvytku innovatsii na rehionalnomu rivni v Ukraini [Problems of innovation development at the regional level in Ukraine]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky [Ukrainian Journal of Applied Economics], 1 (2). 67–72. [in Ukr.].
Koiuda, V.O., & Lysenko, L.A. (2010). Innovatsiina diialnist pidpryiemstva ta otsinka yii efektyvnosti [Innovative activity of the enterprise and evaluation of its efficiency]. Kharkiv: FOP Pavlenko O.H.; INZHEK.
Sorokivska, O.A. (Ed.). (2024). Transformatsiia biznesu dlia staloho maibutnoho: doslidzhennia, tsyfrovizatsiia ta innovatsii [Business transformation for a sustainable future: research, digitalization and innovation]. Ternopil: FOP Palianytsia V.A.
Boston Consulting Group. Retrieved from https://www.bcg.com/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).