СВІТОВИЙ РИНОК КВІТКОВОЇ ПРОДУКЦІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН І ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2024-2-7Ключові слова:
ринок, квіткова продукція, глобалізація, тенденції, експорт, імпортАнотація
Вступ. Квітковий бізнес є важливою частиною світової економіки, задовольняючи не тільки економічні, а й соціальні та культурні потреби. Сьогодні цей сектор переживає значні зміни під впливом глобалізації, інновацій у сфері логістики, а також змін у споживчих вподобаннях. Ця галузь стикається з необхідністю адаптації до цих змін у попиті та технологіях.
Пандемія COVID-19 виявила вразливості глобальних ланцюгів постачання, що призвело до тимчасових перебоїв у поставках та підвищення вартості логістики. Проте, перспективи розвитку квіткового бізнесу залишаються позитивними.
Методи. У процесі дослідження використовувалися наступні методи дослідження: діалектичний, контент-аналіз, абстрактно-логічний, метод наукового узагальнення, індукції, дедукції і статистичного аналізу.
Результати. Квітковий бізнес на міжнародному рівні демонструє динамічний розвиток під впливом глобалізації, технологічних інновацій та змін у споживчих вподобаннях. Незважаючи на позитивні тенденції, квітковий бізнес стикається з низкою викликів. Вони стосуються коливання попиту, залежності від погодних умов, які можуть вплинути на врожайність, а також підвищення вартості логістики та збереження квітів.
Виробники та постачальники квітів мають постійно адаптувати свою діяльність до нових умов ринку, впроваджуючи стійкі практики та використовуючи новітні технології. Усе це сприяє подальшому зростанню та розширенню квіткового бізнесу, роблячи його важливою складовою світової економіки.
Перспективи. Подальші дослідження мають зосередитися на глибшому аналізі впливу глобальних економічних та екологічних змін на функціонування вітчизняного ринку квіткової продукції.
Посилання
Baiura, V.I., & Pohasii, O.B. (2007). Doslidzhennia problem na rynku kvitnykarstva v Ukraini. Naukovyi potentsial Ukrainy [Study of problems in the flower market in Ukraine]. Naukovyi potentsial Ukrainy : Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. Retrieved from http://intkonf.org/pogasiy-ob-ken-bayura-vi- doslidzhennya-problem-na-rinku-kvitnikarstva-v-ukrayini.
Butko, M.P., & Solomakha, I.V. (2017). Stanovlennia vitchyznianoho rynku florystychnoi produktsii v umovakh yevrointehratsii: monohrafiia. [Formation of the domestic market of floristic products in the conditions of European integration: monograph]. Chernihiv : ChNTU.
Kvasha, S.M., & Synookyi, O.M. (2008). Vplyv svitovoi prodovolchoi kryzy na formuvannia derzhavnoi stratehii rozvytku APK [The impact of the global food crisis on the formation of the state strategy for the development of the agricultural complex]. Ekonomika APK [Economy of Agro-Industrial Complex], 8, 60-67. [in Ukr.].
Krapiva, S.P. (2009). Kulturnyy front [Cultural Front]. Biznes [Business], 38. Retrieved from. http://www.business.ua.
Solomakha, I.V., & Butko, M.P. (2012). Teoretychni zasady stanovlennia rynkiv florystych- noi produktsii [Theoretical principles of formation of floristic products markets]. Rehionalna ekonomika [Regional Economy], 4, 161-169. [in Ukr.].
Sorokina, S.V., Sharapova, T.M., & Ivanova, A.A. (2005). Stan rynku kvitnykarstva v Ukraini ta za kordonom. [The state of the floriculture market in Ukraine and abroad]. Prohresyvni tekhnika ta tekhnolohii kharchovykh vyrobnytstv restorannoho hospodarstva ta torhivli : zbirnyk naukovykh prats. [Progressive Equipment and Technologies of Food Production, Restaurant Economy and Trade: Collection of Scientific Works], 315-321. [in Ukr.].
Khodarchenko, V.A. (2009). Koniunktura vitchyznianoho rynku kvitiv [The state of the domestic flower market.]. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy [Scientific Bulletin of NUBiP of Ukraine], 141, 374-379. [in Ukr.].
Consumer Floriculture Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Cut Flowers, Cut Foliage and Other Product Types), Flower Type (Rose, Chrysanthemum, Tulip, Lily and Other Flower Types), Sales Channel, End User and By Geography. Retrieved from https://www.giiresearch.com/report/smrc1308611-consumer-floriculture-market-forecasts-global.html.
Ofitsiinyi sait kompanii Statista. Retrieved from https// www.ukrstat.gov.
Imports and Exports of cut flowers in 2022. . Retrieved from https://trendeconomy.com/data/commodity_h2/0603.
The state of the global fresh produce industry. Retrieved from https://research.rabobank.com/far/en/sectors/fresh-produce/the-state-of-the-global-fresh-produce-industry.html.
International statistics flowers and plants. 2023. Retrieved from hppt://aiph.org/statistical-yearbook.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).