ПОСИЛЕННЯ ЦИФРОВОЇ ПРИСУТНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ПЛОДОВО-ЯГІДНОЇ ПРОДУКЦІЇ В ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.36742/2410-0919-2025-1-5

Ключові слова:

цифрова присутність, виробники плодово-ягідної продукції, Serpstat, SimilarWeb, AI прорив, онлайн-середовище, маркетингові напрями

Анотація

Вступ. Розв’язанню проблеми маркетингової стратегії виробників плодоягідної продукції у період трансформації економічних відносин не приділялося належної уваги. Цифрові технології, які все більше використовуються споживачами, не супроводжуються відповідними змінами цін на плоди та ягоди. Заходи щодо посилення присутності у цифровому просторі обмежуються в основному створенням базового сайту або відкриттям акаунту в Instagram.

Методи. Методи дослідження базуються на маркетинговому аналізі цифрової присутності пошукових запитів в українському просторі з використанням інструментів цифрової аналітики NeilPatel та Serpstat.

Результати. В Україні у 2025 році поширеною практикою для підприємств-виробників плодово-ягідної продукції залишається використання системи каналів збуту через сайти, соціальні мережі (Facebook, Instagram) та месенджери (WhatsApp, Telegram). Для проведення дослідження, незалежно від регіонального розташування, було відібрано чотири підприємства, які позиціонують себе у цифрових мережах на внутрішньому ринку та зареєстровані в Україні (ФГ «Гадз», ТОВ «Львівський сад», ТОВ «Фемілі гарден», ТОВ «Дунайський аграрій»). Виявлено, що українські підприємства мають ефективну пошукову стратегію та оптимізацію трафіку, проте не завжди дизайнерський контент приваблює цільову аудиторію залишатися на сайті.

Аналіз структури трафіку сайтів показав, що домінуючими є прямий та органічний канали заходу на сайті. Сайти підприємств також мають обмежений потенціал у залученні потенційної цільової аудиторії за допомогою голосового пошуку, використання мобільних додатків, сучасного email-маркетингу та не використовують маркетингові підходи до побудови органічного пошуку.

Перспективи Виявлено, що неперіодичне ведення маркетингової стратегії приводить до зниження показників цифрової присутності виробників плодоягідної продукції. Перспективами подальших досліджень є вивчення використання платної реклами та таргетування контенту, що є ключовим каналом Інтернет продажу в сучасних умовах.

Посилання

Coviello, L., Gallo, A., Chianese, D., De Mola, F., & Bontempi, G. (2019). In-field grape berries counting for yield estimation using dilated CNNs. Applied Sciences, 10(14), 4870. Retrieved from https://doi.org/10.3390/app10144870.

Rudenko, M., Kyryliuk, Y., & Khutorna, M. (2022). Tsyfrovizatsiia: marketynhovi trendy ta platformy realizatsii [Digitalization: marketing trends and implementation platforms]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu [Scientific Bulletin of Odesa National Economic University], 5–6, 80–88. Retrieved from http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2022/294-295/pdf/80-87.pdf.

Pakhucha, E. (2023). Marketynhovyi skladnyk rozvytku rynku orhanichnykh kharchovykh produktiv [Marketing component of the development of the organic food market]. Journal of Innovations and Sustainability, 7(1), 1–19. Retrieved from https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1175662.

Koberniuk, S. O. (2023). Tsyfrovi tekhnolohii v ahrarnomu marketynhu [Digital technologies in agricultural marketing]. Biznes-inform [Business Inform], 2 (541), 270–277. Retrieved from https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-2-270-277.

Shaikh, S., & Mansoor, Q. (2022). The online marketing strategy of fruits for increasing sales revenues, 1–5. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/358911897_The_online_marketing_strategy_of_fruits_for_increasing_sales_revenues.

Pidhurska, I., & Lehkui, O. (2019). Konkurentnyi analiz informatsiinoho biznes-seredovyshcha u tsyfrovomu marketynhu [Competitive analysis of the information business environment in digital marketing]. Marketing i tsyfrovi tekhnolohii [Marketing and Digital Technologies], 3(3), 25–34. Retrieved from https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/36721.

Novytska, I., Tsymbal, A., Kravchenko, N., & Chernysh, I. (2021). Digital marketing in the system of promotion of organic products. WSEAS Transactions on Business and Economics, 18, 524–530. Retrieved from https://doi.org/10.37394/23207.2021.18.53.

Pizhuk, O. (2019). Shtuchnyi intelekt yak odyn iz kliuchovykh draiveriv tsyfrovoi transformatsii ekonomiky [Artificial intelligence as one of the key drivers of digital economic transformation]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia [Economics, Management and Administration], 3 (89), 41–46. Retrieved from https://ema.ztu.edu.ua/article/view/185177.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

ПОСИЛЕННЯ ЦИФРОВОЇ ПРИСУТНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ПЛОДОВО-ЯГІДНОЇ ПРОДУКЦІЇ В ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ. (2025). Економічний дискурс, (1-2), 41–48. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2025-1-5

Номер

Розділ

Статті