ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
Ключові слова:
потреба, споживання, теорія споживання, поведінка споживачів, управління поведінкою споживачів, методи управління поведінкою споживачівАнотація
Вступ. На психологію споживача впливають різні чинники. Щоб з’ясувати поведінку споживача потрібні як економічні, так і психологічні знання і вміння. З точки зору психології, щоб з’ясувати поведінку споживача спочатку потрібно розкрити самого споживача. А в економіці для розкриття поведінки споживача використовуються багато маркетингових елементів. Методи. У процесі дослідження застосовано методи теоретичного узагальнення, логічного аналізу, методику конструювання категорій для визначення змісту теорії споживання і поведінки споживачів. Методологічною основою дослідження є системний підхід до вивчення економічних, соціальних і поведінкових аспектів феномену споживання. Результати. Визначено зв'язок між розвитком суспільного виробництва і процесом кількісного зростання і збагачення потреб суспільства, що передбачає зростання і вдосконалення потреб суспільства з розвитком продуктивних сил і культури. Розроблено модель споживчої поведінки, яка враховує вплив інноваційних засобів спонукання на покупця. Сформовано методику управління споживчою поведінкою на базі співпраці фахівців в сфері економіки, менеджменту, маркетингу, соціології та психології, яка буде застосовуватися в управлінській практиці маркетингу. Поглиблено теоретичні підходи щодо теорії поведінки споживачів, яка є самостійною галуззю знань і котра виникла на стику економіки, маркетингу та психології. Перспективи. До основних концептуальних положень вирішення проблеми майбутнього добробуту, тобто зниження економічного зростання та споживання і переходу до нового типу соціально-економічної діяльності є неприйнятність компромісного варіанту одночасного збереження навколишнього середовища та економічного зростанняПосилання
Engel, J. F., Kollat, D.T. & Blackwell, R.D. (1968). Consumer Behavior. New York, USA : Holt, Rinehart and Winston.
Kotler, F. (2004). Novyye marketingovyye tekhnologii. Metodiki sozdaniya genial'nykh idey [New marketing technologies. Methods of creating brilliant ideas]. St. Petersburg, Russia : Neva.
Voronkova, O.V. (2012). Povedeniye potrebiteley [Consumer behavior]. Tambov, Russia: Publishing house of FGBOU HPE “TSTU”.
Bentam, I. (1994). Vvedeniye v osnovaniya nravstvennosti i zakonodatel'stva [Introduction to the foundations of morality and legislation]. In V.M. Halperina (Ed.), Mikroekonomika [Microeconomics]. St. Petersburg, Russia: Economic School.
Skitovski, T. (1999). Suverenitet i ratsional'nost' potrebitelya [Sovereignty and rationality of the consumer]. In V.M. Halperina (Ed.), Vekhi ekonomicheskoy mysli. Teoriya potrebitel'skogo povedeniya i sprosa [Milestones of economic thought. Theory of consumer behavior and demand] (pp. 242-276). St. Petersburg, Russia: Economic School.
Campbell, C. (2005). The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism. New York, USA : Blackwell Publishers.
Slater, D. (2008). Consumer Culture and Modernity. Cambridge : Polity Press.
Aleshina, I.V. (2006). Povedeniye potrebiteley [Consumer behavior]. Moscow, Russia : Economist.
Mandel', B.R. (2015). Ekonomicheskaya psikhologiya [Economic psychology]. Moscow, Russia : Flinta.
Demchenko, A. A. (2009). Marketingovyye innovatsii v usloviyakh krizisa [Marketing innovations in crisis conditions]. Marketing, 1, 44-50.
Matkovskaya, Ya. S. (2014). Motivy potrebitel'skogo povedeniya na rynke innovatsionnykh tekhnologiy [Motives of consumer behavior in the market of innovative technologies]. Russian Entrepreneurship, 7-1 (138), 72- 79. Retrieved from http://bgscience.ru/lib/5363/.
Zolotareva, YU.V. (2010). Teorii motivatsii i ikh mesto v kontseptsii marketinga [Theories of motivation and their place in the concept of marketing]. Russian Entrepreneurship, 12-2 (174), 37-41. Retrieved from http://bgscience.ru/lib/6427/
Ovsyannikov, A. A. (2009). Tipologiya potrebitel'skogo povedeniya [Typology of consumer behavior]. Moscow, Russia : Nauka.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).