ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА

Автор(и)

  • Тетяна Жовковська Тернопільський національний економічний університет,

Ключові слова:

потреба, споживання, теорія споживання, поведінка споживачів, управління поведінкою споживачів, методи управління поведінкою споживачів

Анотація

Вступ. На психологію споживача впливають різні чинники. Щоб з’ясувати поведінку споживача потрібні як економічні, так і психологічні знання і вміння. З точки зору психології, щоб з’ясувати поведінку споживача спочатку потрібно розкрити самого споживача. А в економіці для розкриття поведінки споживача використовуються багато маркетингових елементів. Методи. У процесі дослідження застосовано методи теоретичного узагальнення, логічного аналізу, методику конструювання категорій для визначення змісту теорії споживання і поведінки споживачів. Методологічною основою дослідження є системний підхід до вивчення економічних, соціальних і поведінкових аспектів феномену споживання. Результати. Визначено зв'язок між розвитком суспільного виробництва і процесом кількісного зростання і збагачення потреб суспільства, що передбачає зростання і вдосконалення потреб суспільства з розвитком продуктивних сил і культури. Розроблено модель споживчої поведінки, яка враховує вплив інноваційних засобів спонукання на покупця. Сформовано методику управління споживчою поведінкою на базі співпраці фахівців в сфері економіки, менеджменту, маркетингу, соціології та психології, яка буде застосовуватися в управлінській практиці маркетингу. Поглиблено теоретичні підходи щодо теорії поведінки споживачів, яка є самостійною галуззю знань і котра виникла на стику економіки, маркетингу та психології. Перспективи. До основних концептуальних положень вирішення проблеми майбутнього добробуту, тобто зниження економічного зростання та споживання і переходу до нового типу соціально-економічної діяльності є неприйнятність компромісного варіанту одночасного збереження навколишнього середовища та економічного зростання

Біографія автора

Тетяна Жовковська, Тернопільський національний економічний університет

к.е.н., доцент кафедри економічної теорії

Посилання

Engel, J. F., Kollat, D.T. & Blackwell, R.D. (1968). Consumer Behavior. New York, USA : Holt, Rinehart and Winston.

Kotler, F. (2004). Novyye marketingovyye tekhnologii. Metodiki sozdaniya genial'nykh idey [New marketing technologies. Methods of creating brilliant ideas]. St. Petersburg, Russia : Neva.

Voronkova, O.V. (2012). Povedeniye potrebiteley [Consumer behavior]. Tambov, Russia: Publishing house of FGBOU HPE “TSTU”.

Bentam, I. (1994). Vvedeniye v osnovaniya nravstvennosti i zakonodatel'stva [Introduction to the foundations of morality and legislation]. In V.M. Halperina (Ed.), Mikroekonomika [Microeconomics]. St. Petersburg, Russia: Economic School.

Skitovski, T. (1999). Suverenitet i ratsional'nost' potrebitelya [Sovereignty and rationality of the consumer]. In V.M. Halperina (Ed.), Vekhi ekonomicheskoy mysli. Teoriya potrebitel'skogo povedeniya i sprosa [Milestones of economic thought. Theory of consumer behavior and demand] (pp. 242-276). St. Petersburg, Russia: Economic School.

Campbell, C. (2005). The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism. New York, USA : Blackwell Publishers.

Slater, D. (2008). Consumer Culture and Modernity. Cambridge : Polity Press.

Aleshina, I.V. (2006). Povedeniye potrebiteley [Consumer behavior]. Moscow, Russia : Economist.

Mandel', B.R. (2015). Ekonomicheskaya psikhologiya [Economic psychology]. Moscow, Russia : Flinta.

Demchenko, A. A. (2009). Marketingovyye innovatsii v usloviyakh krizisa [Marketing innovations in crisis conditions]. Marketing, 1, 44-50.

Matkovskaya, Ya. S. (2014). Motivy potrebitel'skogo povedeniya na rynke innovatsionnykh tekhnologiy [Motives of consumer behavior in the market of innovative technologies]. Russian Entrepreneurship, 7-1 (138), 72- 79. Retrieved from http://bgscience.ru/lib/5363/.

Zolotareva, YU.V. (2010). Teorii motivatsii i ikh mesto v kontseptsii marketinga [Theories of motivation and their place in the concept of marketing]. Russian Entrepreneurship, 12-2 (174), 37-41. Retrieved from http://bgscience.ru/lib/6427/

Ovsyannikov, A. A. (2009). Tipologiya potrebitel'skogo povedeniya [Typology of consumer behavior]. Moscow, Russia : Nauka.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-17

Як цитувати

Жовковська, Т. (2017). ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА. Економічний дискурс, (2), 9–18. вилучено із http://ed.pdatu.edu.ua/article/view/126058

Номер

Розділ

Статті