ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ В СИСТЕМІ СТАЛОГО МАРКЕТИНГУ: НАПРЯМКИ ТРАНСФОРМАЦІЇ

Автор(и)

  • Лариса Козин Івано-Франківський навчально-науковий інститут менеджменту ТНЕУ,

Ключові слова:

сталий маркетинг, «грінвошинг», екологічний рюкзак, споживацтво (консюмеризм), стале споживання, сегментування ринку

Анотація

Вступ. Питання сталого розвитку і екологічної безпеки нині увійшли у всі сфери людського життя. Маркетинг не є виключенням, адже на всіх своїх стадіях він є безпосередньо пов’язаним із використанням природних ресурсів, утилізацією відходів, рециклінгом та іншими формами прямого або опосередкованого впливу на довкілля і суспільство. Методи. Основою проведеного дослідження є аналіз досліджень і публікацій, присвячених тематиці сталого розвитку, відповідального споживання і зв’язку з ними маркетингової діяльності підприємства. Таким чином, у статті було використано метод теоретичного узагальнення, монографічний, історичний і абстрактно- логічний. Результати. У статті розглянуто сталий маркетинг в якості інструменту не лише більш ефективної ринкової діяльності, а й ефективної реконфігурації і трансформації відношення споживачів до їх способу життя як практичного відображення їх місця і ролі у сьогоденні і майбутті своїх родин, громад, країн і планети загалом. Автором визначено специфіку ринкової сегментації в залежності від особистих цінностей і переконань споживачів щодо навколишнього середовища, соціальних і екологічних проблем. Перспективи. У статті запропоновано напрямки реалізації маркетингових заходів, спрямованих на формування і підтримку моделі сталого споживання.

Біографія автора

Лариса Козин, Івано-Франківський навчально-науковий інститут менеджменту ТНЕУ

к.е.н., доцент кафедри міжнародної економіки, маркетингу і менеджменту

Посилання

Overconsumption? Our use of the world’s natural resources / Sustainable Europe Research Institute URL : https://www.foe.co.uk/sites/default/files/downloads/overconsumption.pdf

The environmental footprint / The World Counts. URL :http://www.theworldcounts.com/counters/shocking_environmental_facts_and_statistics/what_is_the_environmental_footprint

Аttitudes of Еuropeans towards building the single market for green products / European Commission URL : http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_367_sum_en.pdf

Peattie K. Towards Sustainability: The Third Age of Green Marketing. The Marketing Review. 2001. Vol. 2, Nr. 2. pp. 129–146

Belz F-M.. Sustainability Marketing: A Global Perspective; 2 edition. Chichester Wiley, 2009. 352 p.

Parvatiyar A. Ecological Imperatives and the Role of Marketing. Environmental Marketing: Strategies, Practice, Theory, and Research. New York: Hawarth Press, 1995. pр. 3-20.

Martin D., Schouten J. Sustainable Marketing. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2012. 264 p.Emery В. Sus

What is greenwashing? It’s whitewashing, but with a green brush / EnviroMedia Social Marketing; University of Oregon School of Journalism and Communication URL : http://greenwashingindex.com/aboutgreenwashing/

Максименко А.О. Споживча поведінка: концептуалізація поняття та чинники, що її детермінують. Соціальні технології. 2010. № 44. С. 140–145

Leonard А. Story Of Stuff : Referenced and Annotated Script. URL : http://storyofstuff.org/wpcontent/ uploads/movies/scripts/Story%20of%20Stuff.pdf

Campbell С. I Shop therefore I know that I am: The metaphysical basis of modern consumerism // Elusive Consumption Bloomsbury Academic. / Ed. H. Brembeck, K. M. Ekström. 2004. 288 р.

World health statistics 2016: monitoring health for the SDGs, sustainable development goals / WHO URL : http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/206498/ 1/9789241565264_eng.pdf?ua=1

A Framework for Proenvironmental Behaviours : REPORT / Department for Environment, Food and Rural Affairs. URL : https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/ attachment_data/file/69277/pb13574- behaviours-report-080110.pdf

NMI's Sustainability Segmentation / Natural Marketing Institute. URL : http://www.nmisolutions.com/index.php/syndicated-data/segmentation-algorithms-a-panels/lohas-segmentation

Ginsberg J. M., Bloom P.N. Choosing the Right Green Marketing Strategy. MIT Sloan Management Review. 2004. Vol. 46, No.1. pp. 79–84.

Sagoff M. The Allocation and Distribution of Resources. The Economy of the Earth. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. 280 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-03

Як цитувати

Козин, Л. (2017). ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ В СИСТЕМІ СТАЛОГО МАРКЕТИНГУ: НАПРЯМКИ ТРАНСФОРМАЦІЇ. Економічний дискурс, (1), 126–135. вилучено із http://ed.pdatu.edu.ua/article/view/127763

Номер

Розділ

Статті