ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ В СИСТЕМІ СТАЛОГО МАРКЕТИНГУ: НАПРЯМКИ ТРАНСФОРМАЦІЇ
Ключові слова:
сталий маркетинг, «грінвошинг», екологічний рюкзак, споживацтво (консюмеризм), стале споживання, сегментування ринкуАнотація
Вступ. Питання сталого розвитку і екологічної безпеки нині увійшли у всі сфери людського життя. Маркетинг не є виключенням, адже на всіх своїх стадіях він є безпосередньо пов’язаним із використанням природних ресурсів, утилізацією відходів, рециклінгом та іншими формами прямого або опосередкованого впливу на довкілля і суспільство. Методи. Основою проведеного дослідження є аналіз досліджень і публікацій, присвячених тематиці сталого розвитку, відповідального споживання і зв’язку з ними маркетингової діяльності підприємства. Таким чином, у статті було використано метод теоретичного узагальнення, монографічний, історичний і абстрактно- логічний. Результати. У статті розглянуто сталий маркетинг в якості інструменту не лише більш ефективної ринкової діяльності, а й ефективної реконфігурації і трансформації відношення споживачів до їх способу життя як практичного відображення їх місця і ролі у сьогоденні і майбутті своїх родин, громад, країн і планети загалом. Автором визначено специфіку ринкової сегментації в залежності від особистих цінностей і переконань споживачів щодо навколишнього середовища, соціальних і екологічних проблем. Перспективи. У статті запропоновано напрямки реалізації маркетингових заходів, спрямованих на формування і підтримку моделі сталого споживання.Посилання
Overconsumption? Our use of the world’s natural resources / Sustainable Europe Research Institute URL : https://www.foe.co.uk/sites/default/files/downloads/overconsumption.pdf
The environmental footprint / The World Counts. URL :http://www.theworldcounts.com/counters/shocking_environmental_facts_and_statistics/what_is_the_environmental_footprint
Аttitudes of Еuropeans towards building the single market for green products / European Commission URL : http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_367_sum_en.pdf
Peattie K. Towards Sustainability: The Third Age of Green Marketing. The Marketing Review. 2001. Vol. 2, Nr. 2. pp. 129–146
Belz F-M.. Sustainability Marketing: A Global Perspective; 2 edition. Chichester Wiley, 2009. 352 p.
Parvatiyar A. Ecological Imperatives and the Role of Marketing. Environmental Marketing: Strategies, Practice, Theory, and Research. New York: Hawarth Press, 1995. pр. 3-20.
Martin D., Schouten J. Sustainable Marketing. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2012. 264 p.Emery В. Sus
What is greenwashing? It’s whitewashing, but with a green brush / EnviroMedia Social Marketing; University of Oregon School of Journalism and Communication URL : http://greenwashingindex.com/aboutgreenwashing/
Максименко А.О. Споживча поведінка: концептуалізація поняття та чинники, що її детермінують. Соціальні технології. 2010. № 44. С. 140–145
Leonard А. Story Of Stuff : Referenced and Annotated Script. URL : http://storyofstuff.org/wpcontent/ uploads/movies/scripts/Story%20of%20Stuff.pdf
Campbell С. I Shop therefore I know that I am: The metaphysical basis of modern consumerism // Elusive Consumption Bloomsbury Academic. / Ed. H. Brembeck, K. M. Ekström. 2004. 288 р.
World health statistics 2016: monitoring health for the SDGs, sustainable development goals / WHO URL : http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/206498/ 1/9789241565264_eng.pdf?ua=1
A Framework for Proenvironmental Behaviours : REPORT / Department for Environment, Food and Rural Affairs. URL : https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/ attachment_data/file/69277/pb13574- behaviours-report-080110.pdf
NMI's Sustainability Segmentation / Natural Marketing Institute. URL : http://www.nmisolutions.com/index.php/syndicated-data/segmentation-algorithms-a-panels/lohas-segmentation
Ginsberg J. M., Bloom P.N. Choosing the Right Green Marketing Strategy. MIT Sloan Management Review. 2004. Vol. 46, No.1. pp. 79–84.
Sagoff M. The Allocation and Distribution of Resources. The Economy of the Earth. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. 280 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).