ОСОБЛИВОСТІ ВИРОБНИЧО-ТОРГОВЕЛЬНОГО ЛАНЦЮГА ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
Ключові слова:
виробництво, оптова торгівля, підприємство, роздрібна торгівля, споживач, товарорухАнотація
Актуальність. Становлення ринкової економіки в Україні висуває величезну кількість проблем, практичне вирішення яких дуже ускладнено через відсутність відповідних теоретичних розробок. Однією з таких проблем, причому найбільш актуальних на сучасному етапі, є проблема формування виробничо-торговельного ланцюга промислового підприємств, який на сьогодні формується безсистемно і майже без використання маркетингових та логістичних підходів. Мета. Розробка та теоретичне обґрунтування методичних підходів і практичних рекомендацій щодо формування виробничо-торговельного ланцюга промислового підприємства, що сприятиме забезпеченню ефективного функціонування підприємства в сучасних умовах. Методи. Дослідження базувалося на логіко-діалектичному методі пізнання. Методичний інструментарій дослідження складався з економіко-статистичних методів (порівняння, групування, індексного, графічного, вибіркового спостереження) та економіко-математичних методів (моделювання). Результати. Досліджено та проаналізовано статистичні дані діяльності виробничих підприємств, підприємств оптової та роздрібної торгівлі. Встановлено, що формування нової моделі виробничо торговельного ланцюга є ключовим, фундаментальним питанням не тільки економічного розвитку, а й, перш за все, збереження сталих та ефективних комерційних зв’язків. Саме ринкова організація господарської складової, принципи сталого розвитку та належного управління, сприяння глобальній торгівлі та інвестиціям, утримання від протекціоністських заходів розглядаються як ключові категорії, базові умови відродження економічного зростання промислових підприємств. Перспективи. В сучасних умовах покращити ситуацію можна на основі інноваційного економічного зростання, інструментом реалізації якого повинна стати збалансована державна політика, яка охоплювала б комплексну перебудову і взаємно пов'язаний розвиток галузей: науково- дослідних, промисловості, торгівлі, освіти, законодавчо-правових та фінансових інституцій тощо
Посилання
Kotler, F. (2000). Marketing v tret'yem tysyacheletii: Kak sozdat', zavoyevat' i uderzhat' rynok [Marketing in the third millennium: How to create, win and retain market]. Moscow, Russia: OOO AST.
Kristofer, M., Pek, KH. (2005). Marketingovaya logistika [Marketing Logistics]. Moscow, Russia: Yzdatelskyi dom «Tekhnolohyy».
Praysnera, A. (2008). Sbalansirovannaya sistema pokazateley v marketinge i sbyte [Balanced Scorecard in marketing and sales]. Moscow, Russia: ID Grebennikov.
Luis Shtern, V., Adel' El'-Ansari, I., & Enn Koflan, T. (2002). Marketingovyye kanaly [Мarketing channels]. Moscow, Russia: Publishing Home "Williams".
Balabanova, L V, & Germanchuk, A M (2004). Kommercheskaya deyatel'nost': marketing i logistika [Commercial activities: Marketing and Logistics]. Kiev, Ukraine: Professyonal.
Mazaraki, A.A., Moskvitina, T.D., …Toropkov, V.M (2003). Komertsiina lohistyka [Commercial logistics]. Kyiv, Ukraine: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t.
Chukhrai, N. I. (2000). Marketynhove doslidzhennia innovatsiinoi diialnosti promyslovykh pidpryiemstv Zakhidnoho rehionu [Market research innovation of industrial enterprises of the Western region]. Regional Economics, 3, 53-60.
State Statistics Committee of Ukraine. Available at : http://www.kiev. ukrstat.gov.ua/p.php3?c=1111&lang=1
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).