ВПЛИВ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ЧИННИКІВ НА СУЧАСНИЙ СТАН ГЛОБАЛЬНОГО РИНКУ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ

Лариса Козин

Анотація


Вступ. Функціонування ринку алкогольних напоїв було і залишається питанням, яке викликає гостру дискусію у суспільстві. Втім, беззаперечним є той факт, що протягом тисяч років цей продукт був невід’ємною складовою більшості культур у всьому світі, залишаючи свій слід в історії народів і цивілізацій. Розуміння чинників, які формують нині і формуватимуть у майбутньому модель споживання алкогольних напоїв є можливістю для фахівців з маркетингу поєднати цілі економічного розвитку із соціально відповідальними підходами до ведення бізнесу. Методи. Основою проведеного дослідження є аналіз публікацій, присвячених глобальним та національним соціокультурним чинникам, що впливають на поведінку споживачів алкоголю, і зв’язку з ними маркетингової діяльності підприємства-виробника. Таким чином, у статті було використано метод теоретичного узагальнення, монографічний, історичний і абстрактно логічний методи. Результати. Проведене дослідження дозволило виділити кілька ключових вимірів впливу соціокультурних чинників на сучасний стан глобального ринку алкогольних напоїв, зокрема універсальний, національно - або регіонально спрямований, а також глобалізаційний, який у більшій чи меншій мірі корегує попередні два, змінюючи пріоритети і мотивації щодо споживання алкоголю. Зокрема, було підтверджено тезу про вагомий вплив на поведінку споживачів національної та локальної культури, автентичних традицій та провідних релігійних течій. При цьому, сучасною реалією є вплив на модель споживання глобалізаційних процесів, проявами якого є переключення споживачів з напоїв, традиційних для їх регіону, до нових і незвичних продуктів, зміцнення стилю «ф’южн», преміумізація споживання алкоголю, а також підвищення освіченості споживачів у питаннях здорового способу життя. Перспективи. Подальший розвиток даної теми ми бачимо у дослідженні перспектив подальшої конвергенції поведінки споживачів на глобальному ринку алкогольних напоїв.

Ключові слова


поведінка споживачів; глобалізація; конвергенція ринку алкоголю; стиль «ф’южн»; преміумізація споживання

Повний текст:

PDF

Посилання


Alcoholic - Beverages Market Global Briefing 2018 / Research and Markets. URL: https://www.researchandmarkets.com/research/53bfws/global_alcoholic?w=4. (дата звернення : 20.04.2018).

Heath D.B. Sociocultural Variants in Alcoholism. Encyclopedic Handbook of Alcoholism / Eds. E.M. Pattison and E. Kaufman. New York: Gardner Press. 1982. Рp. 426-440.

Douglas M. Constructive Drinking: Perspectives on Drink from Anthropology. Cambridge: Cambridge University Press. 1987.

Klein H. Cultural determinants of alcohol use in America. Society, Culture, and Drinking Patterns Reexamined / Eds. D.J. Pittman & H.R. White. New Brunswick, NJ: Rutgers Center of Alcohol Studies. 1991. Рp. 114-134.

McDonald M. (ed.) Gender, Drink and Drugs. Oxford: Berg. 1994.

Тhom В.А. Social and political history of alcohol. International handbook of alcohol dependence and

problems / Eds. N. Heather, Т. Peters & Т. Stockwell. Chichester: John Wiley & Sons Ltd. 2001.

Freund P.J. Polish-American drinking: Continuity and change. The American Experience with Alcohol: Contrasting Cultural Perspectives / Eds. L.A. Bennett and G.M. Ames. New York: Plenum Press. 1985. pp. 86-87.

Akers R.L., LaGreca A.J. Alcohol use among the elderly: social learning, community context, and life events // Society, culture and drinking patterns reexamined / Eds. D. J. Pittman and Н.R. White. New Brunswick, NJ: Rutgers Center of Alcohol Studies. 1991. Pр. 242-262.

Plant M., Plant M. Binge Britain: Alcohol and the national response. Oxford, UK: Oxford University Press. 2006.

Global Health Observatory Data Repository / WHO. URL: http://apps.who.int/gho/data/node.main.A1023?lang=en. (дата звернення : 20.04.2018).

Levine H.G. Temperance cultures: Concern about alcohol problems in Nordic and English–speaking cultures. The Nature of Alcohol and Drug–Related Problems / Еds. M. Lader, G. Edwards and D.C. Drummond. New York: Oxford University Press. 1992. Pp. 15–36.

Leifman H. Homogenisation in alcohol consumption in the European Union. Nordic Studies on Alcohol and Drugs. 2001. Vol. 18 (Suppl. 1). Pр. 15–30.

Smith H. Premiumisation driving UK spirits, says First Drinks. Drinks International. URL: http://m.drinksint.com/news/fullstory.php/aid/2277/Premiumisation_driving_UK_spirits,_says_First_Drinks.html. (дата звернення : 20.04.2018). 14. 2018 Beverage Alcohol Trends / 3×3 Insights. URL: https://www.3x3insights.com/2018-beverage-alcohol-trends/. (дата звернення : 20.04.2018). 15. Health and Wellness the Trillion Dollar Industry in 2017: Key Research Highlights / Euromonitor. URL: https://blog.euromonitor.com/2012/11/health-and-wellness-the-trillion-dollar-industry-in-2017-key-research-highlights.html. (дата звернення : 20.04.2018).

Global Consumer Trends 2017 / Wine Intelligence. URL: http://www.wineintelligence.com/wp-content/uploads/2013/07/Global-Consumer-Trends-2017.pdf. (дата звернення : 20.04.2018).

Drinking this alcohol can make you look younger / DailyStar. URL: https://www.dailystar.co.uk/fashion-beauty/510008/How-to-look-younger-anti-ageing-alcohol-gin-Anti-aGin. (дата звернення : 20.04.2018).




Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.


Ліцензія Creative Commons ГО "Науковий клуб "СОФУС"
Львівський торговельно-економічний університет
Подільський державний аграрно-технічний університет