ОСНОВНІ НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ТУРИСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

Автор(и)

  • Василь Брич Тернопільський національний економічний університет, Україна
  • Уляна Ткач Тернопільський національний економічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-1

Ключові слова:

європейські стандарти, туристична послуга, якість, туризм, туристичне обслуговування

Анотація

Вступ. В умовах Євроінтеграційного вектору економіки нашої держави до якості туристичних послуг привернуто все більшу увагу. Тому формування загальних принципів і напрямів управління якістю для конкурентоспроможності індустрії гостинності. Підприємства туризму стикаються з необхідністю підвищення конкурентоспроможності на вітчизняному і міжнародному ринках, ефективності управлінських рішень та результативності бізнесу, проблемами адаптації до особливостей ринків, що розвиваються і необхідністю реалізації ринкових можливостей, все це характеризує неефективне управління туристським бізнесом. Методи. Дослідження сформовано на основі системного та холістичного підходів, структурному моделюванні та монографічному дослідженні питання покращення якості туристичного обслуговування. Результати. Сформовано основні напрями удосконалення управління якості послуг туристичної діяльності, укомплектовано і гармонізовано державні стандарти у сфері туризму відповідно до міжнародних стандартів якості. Запропоновано навчально-професійний курс «Впровадження національних стандартів туристичного обслуговування, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами», що активізує інтерес до інтеграції України в загально економічний простір ЄС. Це допоможе випускникам університету у подальшій професійній діяльності фахівців з туристичного обслуговування та готельно-ресторанної справи. Перспективи. Очікуваний вплив навчально-професійного курсу базуватиметься на представленні кращих європейських стратегій і практик в сфері туризму; розширенні та поглибленні знань про Європейські директиви і стандарти ISO з туризму; апробації європейського досвіду туристичного обслуговування; популяризація європейської моделі якості туристичного обслуговування

Біографії авторів

Василь Брич, Тернопільський національний економічний університет

д-р. екон. наук, професор кафедри міжнародного туризму і готельного бізнесу

Уляна Ткач, Тернопільський національний економічний університет

канд. екон. наук, доцент кафедри міжнародного туризму і готельного бізнесу

Посилання

Brych, V. Ya., Tybin, A. M., Tkach, U. V. & others. (2017). Analiz resursnoho zabezpechennya stratehichnoho rozvytku turystychnykh destynatsiy Ternopilʹshchyny [Analysis of resource support for strategic development of tourist destinations of Ternopil region]: Stratehichni vektory rozvytku turystychnykh destynatsiy Ternopilʹshchyny [Strategic vectors for the development of tourist destinations in Ternopil region]. Ternopil : TNEU.

Brych, V. Ya., Tkach, U. V. (2017). Rozrobka metodiv diahnostuvannya ryzykiv turystychnykh pidpryyemstv u sferi vyyiznoho turyzmu [Development of methods for diagnosing the risks of tourism enterprises in the field of outbound tourism]. Innovatsiyna ekonomika [Innovative economy], 12, 106-111.

Brych, V. Ya., Tkach, U. V. (2018). Ucunennya ta minimizatsiyi ryzykiv u turyctychnomu i hotelʹnorectorannomu bizneci Ukrayiny [Risk minimization mitigation in tourist and hospitality business of Ukraine]. Naukovi zapysky Lʹvivsʹkoho universytetu biznesu ta prava [Scientific notes of Lviv University of Business and Law], 20, 10-16.

Brych, V. Ya., Tkach, U. V. (2018). Innovatsiyni pidkhody v upravlinni personalom pidpryyemstv [Innovative approaches in enterprise personnel management]. Biznes Inform [Business Inform], 10, 404-410.

Systemy upravlinnya yakistyu. Osnovni polozhennya ta slovnyk. (2001). DSTU 9000-2001. Natsionalnyi standart Ukrainy. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy. Retrieved from: document.ua/sistemiupravlinnjajakistyu.- osnovni-polozhennja- ta-slovniknor14237.html

Systemy upravlinnya yakistyu. Vymohy. (2009). DSTU 9001-2009. Natsionalnyi standart Ukrainy. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy. Retrieved from: www.ukrcsm.kiev.ua/ index.php/uk/2009-02-03-14.../325—2009

Melnychenko, S. (2012). Metodyka doslidzhennya yakosti obsluhovuvannya na turystychnykh pidpryyemstva [Methodology of research of quality of service at tourist enterprises]. Visnyk KNTEU [KNTEU Bulletin], 1, 24-33.

Nikitina, E.A. (2006). Regional'nyye problemy razvitiya turizma i mezhdunarodnaya integratsiya pri podgotovke kadrov [Regional problems of tourism development and international integration in training]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya [Modern problems of science and education], 4, 70-73.

Ofitsiynyy sayt Derzhavnoho ahent·stva z kurortiv ta turyzmu. Retrieved from: http://www.tourism.gov.ua/ua/news/27584/.

Ofitsiynyy sayt Mizhnarodnoyi orhanizatsiyi zi standartyzatsiyi. Retrieved from: http://www.iso.org/iso/iso_technical_committee?commid=375396.

Rozporyadzhennya Kabinetu Ministriv Ukrayiny Pro implementatsiyu Uhody pro asotsiatsiyu mizh Ukrayinoyu, z odniyeyi storony, ta Yevropeysʹkym Soyuzom, Yevropeysʹkym Spivtovarystvom z atomnoyi enerhiyi i yikhnimy derzhavamy-chlenamy, z inshoyi storony : 17 veresnya 2014 r. № 847-r. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/847-2014-%D1%80.

Zakon Ukrayiny Pro turyzm : vid 15.09.1995 № 324/95-VR. Retrieved from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/324/95

Sayt Derzhavnoho ahent·stva Ukrayiny z turyzmu ta kurortiv. Retrieved from: http://www. tourism. gov. ua/ua/news/27489/

Shemshuchenko, Yu. S. (ed.) (2003). Standart. Yurydychna entsyklopediya [Standard. Legal Encyclopedia]. Kyiv : Ukrayinsʹka entsyklopediya im. M. P. Bazhana.

Uvarova, H. Sh. (2010). Shlyakhy modernizatsiyi pidhotovky kadriv dlya sfery turyzmu [Ways to modernize training for tourism]: materialy vseukrayinsʹkoyi naukovoyi konferentsiyi. Kyiv : NAU.

Brych, V., Tkach, U. (2017). Formation of a complex development strategy for tourist business tourism enterprises within the framework of outsourcing : Mechanisms of interaction between competitiveness and innovation in modern international economic relations. Riga, 178–187.

Brych, V., Tkach, U. (2019). Certification and standardization in the hospitality sphere. Organizationaleconomic mechanism of management innovative development of economic entities. Przeworsk, WSSG.

ISO – International Organization for Standardization. Retrieved from: www.iso.org/

Bennett, O. (2007). Monique de Greeve and Chrystel Cancel. Standardisation and Quality Labels for EU Tourist Services. Retrieved from: http://www.triict.eu/opportunities/tourism/standardization-and-quality-labels-for-eutourist- services/standardisationand-quality-labels-for-eu-tourist-services.pdf.

UNWTO World Tourism Organization. Retrieved from : http://www.unwto.org/

##submission.downloads##

Як цитувати

Брич, В., & Ткач, У. (2020). ОСНОВНІ НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ТУРИСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ. Економічний дискурс, 1(4), 7–19. https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-1

Номер

Розділ

Статті