ЦІННІСТЬ РЕСТОРАННОЇ ПОСЛУГИ ЯК КЛЮЧОВА ДЕТЕРМІНАНТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-4Ключові слова:
ресторанний бізнес, розвиток, ресторанна послуга, цінність, витрати, комплексна оцінка, Gap-аналіз, модель управління цінністюАнотація
Вступ. Ресторанний бізнес в Україні є однією з найбільш високорентабельних, перспективних та конкурентних галузей економіки. Забезпечення успішного розвитку підприємств сфери ресторанного бізнесу можливе лише при умові постачання клієнтам високої цінності ресторанної послуги. Методи. Методологічну основу роботи становлять теоретичні висновки й узагальнення економічної науки та наукові праці із широкого спектра питань, пов’язаних із формуванням цінності ресторанної послуги підприємств. У роботі застосовано методи системного аналізу та синтезу – для дослідження особливостей формування цінності ресторанної послуги підприємств сфери ресторанного бізнесу. Також у процесі дослідження використано такі методи: системний, структурно-функціональний, формально-логічний, порівняльний, комплексно-інтегральний. Результати. Досліджено сутність та аргументовано значущість цінності в діяльності підприємства ресторанного бізнесу. За результатами дослідження ціннісних аспектів ресторанної послуги виділені споживча та цінова її складові. Систематизовано та охарактеризовано найбільш цінні з точки зору споживача характеристики ресторанної послуги: якість ресторанної страви, сервіс, персонал, атмосфера, імідж, бренд. Обґрунтовано підхід до формування чистої цінності ресторанної послуги як сукупності споживчих переваг, які сприймаються споживачем за вирахуванням грошових, емоційних витрат, витрат часу та енергії. Запропоновано методичний інструментарій комплексної оцінки чистої цінності ресторанної послуги. Розроблено модель управління чистою цінністю ресторанної послуги, практична реалізація якої дозволяє сконцентрувати зусилля на окремих складових споживчої цінності ресторанної послуги для реалізації основних функцій підприємства ресторанного бізнесу та сформувати стратегічні перспективи його розвитку. Перспективи. Отримані результати мають теоретичне і практичне значення для підприємств сфери ресторанного бізнесу, можуть бути використані у процесі формування та реалізації стратегії їх соціально- економічного розвитку, при визначенні напрямків підвищення якості та цінності ресторанної послуги та формуванні унікальних конкурентних переваг підприємства ресторанного бізнесу.Посилання
Alekseev, D. (2012). Uspeshnyi restoran emotsiy [Successful Emotion Restaurant]. Restorannye vedomosti [Restaurant Sheets], 5, 165-169.
Doil, P. (1999). Menedzhment: stratehіya і taktіka [Management: strategy and tactics]. Sankt-Peterburh : Pyter. www.researchgate.net. Retrivied from https://www.researchgate.net/publication/322508439
Zhovkovska, T. (2018). Metodolohiia pryiniattia upravlinskykh rishen za refleksyvnoho pidkhodu [Methodology for making managerial decisions in a reflective approach]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of Uzhgorod National University], 19, 1, 146-151.
Meskon, M., Albert, M., & Khedoury, F. (2008). Osnovy menedzhmenta [Management basics]. Moskow, Ukraine : Vyliams.
Novatorov, E.V. (2015). Marketynh usluh: teoriya y tekhnolohiya [Service Marketing: Theory and Technology]. Sankt-Peterburh, Russia: Petrov D.A.
Piatnytska, N.O. (2005). Orhanizatsiia obsluhovuvannia v pidpryiemstvakh restorannoho hospodarstva. Kyiv : Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t. megalib.com.ua. Retrivied from http://megalib.com.ua/book/8_Organizaciya_obslygovyvannya_na_pidpriemstvah_restorannogo_gospodarstva.html
Romanovska, O.L., & Danyliuk, I.P. (2016). Udoskonalennia system upravlinnia yakistiu u zakladakh hotelnoho ta restorannoho biznesu krainy [Current state of quality management of hotel entities and restaurant business of ukraine and ways of its enhancement]. Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu. Ekonomichni nauky [Bulletin of Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economic sciences], 3-4, 169-179. nbuv.gov.ua. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2016_3-4_19.
Systemy upravlinnia yakistiu. Osnovni polozhennia. (2016). DSTU ISO 9000:2015. Natsionalnyi standart Ukrainy. Kyiv : Derzhspozhyvstandart Ukrainy.
Chorii, M., & Perehud, V. (2015). Yakist nadannia posluh yak stratehichnyi faktor vplyvu na uspikh restorannoho pidpryiemstva [Quality of service as a strategic factor of successful restaurant business]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu [Scientific Bulletin of Mukachevo State University], 19 (14), 196-203.
Gheribi, E. (2017). Innovation strategies in restaurant business. Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa, 11, 153-158. www.researchgate.net. URL : https://www.researchgate.net/publication/322508439.
Kwiatkowska, E., Levytska, G. (2007). Stan i kierunki rozwoju polskiego rynku usług gastronomicznych [Condition and development directions of Polish gastronomic services market]. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej.Zesz. Nauk. SGGW, 63, 135-145.
Lovelock, C., & Wirtz, J. (2011). Services Marketing – People, Technology, Strategy. 7th ed. Upper Saddle River. New Jersey: Prentice Hall.
Monroe, K.B. (1990). Pricing: Making Profitable Decisions. New York: McGraw-Hill.
Saukh, I. (2016). Using GAP analysis as a method for the formation of the development strategy for increasing financial potential of travel companies. Economic Annals-XXI, 162(11-12), 79-83.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).