ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА РОЗВИТОК ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-6Ключові слова:
якість, послуга, туризм, готельно-ресторанний бізнес, суб’єкти туризму, організація, удосконаленняАнотація
Вступ. Оскільки туризм в Україні в останні роки перетворюється в динамічну й прибуткову галузь економічної діяльності, то обґрунтування й пошук шляхів підвищення якості послуг в ній набуває особливої актуальності. Посилює інтерес і актуалізує дослідження чинників впливу на якість туристичних послуг в Україні, її вихід на міжнародні ринки туристичних послуг. Значною мірою реалізація завдання обґрунтування шляхів підвищення якості туристичних послуг загалом залежить від діяльності відповідних інституцій готельно- ресторанного бізнесу та їх функціональної взаємодії. Методи. Для встановлення та ідентифікації чинників впливу на якість послуг в сфері готельно- ресторанного бізнесу при проведенні дослідження використано емпіричні методи та анкетні опитування. В досліджені використано метод абстрагування та узагальнення, що уможливило формулювання висновків щодо перспектив і шляхів підвищення якості послуг в українському готельно-ресторанному бізнесі. Результати. Проведене дослідження чинників впливу на якість послуг в готельно-ресторанному бізнесі дозволило провести їх класифікацію, ідентифікувати рівень впливовості, запропонувати шляхи та заходи щодо згладжування негативних і підвищення позитивних тенденцій в цій сфері. Логічним результатом наукового пошуку стало вироблення позиції щодо можливих шляхів подолання негативного впливу чинників на послуги в готельно-ресторанному бізнесі, в тому числі, через поетапне запровадження заходів по кожному з виокремлених факторів. Перспективи. Внесені пропозиції дозволять досягти підвищення якості послуг у готельно-ресторанному бізнесі в Україні. В перспективі можливі більш глибокі дослідження шляхів розвитку складу послуг готельно- ресторанного бізнесу, методів оцінки та контролю їх якості, використання позитивного зарубіжного досвіду з цих питань, а також пошук шляхів активізації використання комп’ютерно-комунікаційних технологій в сфері туристичної діяльності.Посилання
Informatsiia shchodo vidviduvannia Ukrainy inozemnymy turystamy ta vyizdu hromadian Ukrainy za kordon I pivrichchia 2016-2019 rokiv. Ofitsiini dani Ministerstva rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy. me.gov.ua. Retrieved from: http://me.gov.ua/Documents/Download?id=13fa3ae9-19e7-42a7-8febebdab617d977.
Kilkist turystiv, obsluhovuvanykh turoperatoramy ta turahentamy za vydamy turyzmu v m. Ternopil (2000- 2018). te.ukrstat.gov.ua. Retrieved from: http://www.te.ukrstat.gov.ua/files/T/T1.htm.
Kilkist turystiv, obsluhovuvanykh turoperatoramy ta turahentamy za vydamy turyzmu v m. Lviv (2000- 2018) (m. Lviv). lv.ukrstat.gov.ua. Retrieved from: https://www.lv.ukrstat.gov.ua/ukr/si/year/2018/t249918_1.pdf.
Kovalchuk, T.H. (2019). Perspektyvy rozvytku hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini v umovakh hlobalizatsii svitovoho hospodarstva [Perspectives for the development of hotel and restaurant business in Ukraine under conditions globalization of the world agriculture]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of the Uzhgorod National University], 23, 1, 126-130.
Sidyna, L.P. (2019). Perspektyvy rozvytku hotelno-restorannoi industrii Ukrainy: teoriia, praktyka, innovatsii rozvytku [Prospects for development of hotel-restaurant industrial Ukraine: the theory, practice, innovation of development]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investment: practice and experience], 5, 58-62. DOI: 10.32702/2306- 6814.2019.5.58.
Chepurda, H.M. (Ed.). (2019). Stan ta perspektyvy rozvytku turystychnoho ta hotelno-restorannoho biznesu : kolektyvna monohrafiia [Status and prospects of development of the tourism and hotel and restaurant business: collective monograph]. Cherkasy, Ukraine: ChDTU.
Ternopil uviishov u TOP-10 turystychnykh lideriv Ukrainy. 20 khvylyn. te.20minut.ua. Retrieved from: https://te.20minut.ua/Podii/ternopil-uviyshov-u-top-10-turistichnih-lideriv-ukrayini-10763366.html.
Turysty ne zradzhuiut Lvovu: opryliudneno statystyku za piv roku. Ukrinform. ukrinform.ua. Retrieved from: https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/2788185-turisti-ne-zradzuut-lvovu-opriludneno-statistiku-zapivroku. html.
U Lvovi pidrakhuvaly zvidky pryizhdzhaly ta skilky vytrachaly turysty u 2018 rotsi. Lvivska miska rada. city-adm.lviv.ua. Retrieved from: https://city-adm.lviv.ua/news/tourism/259981-u-l-vovi-pidrakhuvali-zvidki-prijizhdzhalita- skil-ki-vitrachali-turisti-u-2018-rotsi.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).