МАРКЕТИНГОВЕ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-13Ключові слова:
маркетинг, маркетингове забезпечення, маркетингове середовище, управління підприємством, маркетингові дослідження, конкурентоспроможністьАнотація
Вступ. В умовах глобалізації України постає потреба у підвищенні ефективності маркетингового управління формуванням і розвитком конкурентних переваг економічних систем на різних рівнях господарювання, створенні сучасної інституційної бази для забезпечення сприятливих умов зростання конкурентоспроможності вітчизняних товаровиробників на внутрішньому і зовнішньому ринках. На сьогодні розвиток економіки залежить від життєздатності та креативності маркетингової системи, яка є ефективним засобом вирішення проблеми якості управління та конкурентоспроможності товарів і послуг. Методи. При дослідженні використовувались методи теоретичного і творчого осмислення вибраної тематики. Теоретичною та методологічною основою дослідження є положення економічної теорії, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з питань маркетингу. Використано такі методи дослідження: монографічний – при вивченні сутності маркетингу на підприємстві, діалектичний метод пізнання – при дослідженні планування і обґрунтуванні концепції маркетингу; теоретичного узагальнення і порівняння – для розвитку понятійного апарату і дослідження маркетингового забезпечення; абстрактно-логічний – при теоретичному узагальненні сутності та механізмів управління маркетингом. Інформаційною основою дослідження слугували монографічні роботи та наукові публікації за його тематикою. Результати. Розкрито суть і зміст поняття маркетингу. Обґрунтовано, що розвиток маркетингового забезпечення – це складний діалектичний процес взаємодії чинників зовнішнього середовища і цілеспрямованого впливу чинників, пов’язаних з виробництвом конкурентоспроможної продукції, що задовольняє певні ринкові потреби. Розглянуто і обґрунтовано сутність, завдання, основні інструменти та принципи маркетингового забезпечення. Розроблено і науково обґрунтовано організаційні складові інноваційного маркетингу підприємств на основі забезпечення узгодженої взаємодії їх інноваційної та маркетингової діяльності. Визначено сутність і зміст терміну «інноваційний маркетинг». Запропоновано класифікацію різновидів інноваційного маркетингу у залежності від їх функціональної приналежності. Перспективи. У подальшому буде розроблено ефективний механізм раціонального функціонування маркетингу для різних ситуаційних і кон’юнктурних коливань в умовах волатильності ринку.Посилання
KOTLER, PHILIP & ARMSTRONG GARY (2012). PRINCIPLES OF MARKETING. GLOBAL EDITION, Pearson Prentice Hall, 14th ed.
Cova, B. & Dalli, D. (2009). Working consumers: the next step in marketing theory? Marketing Theory, 9 (3), 315-339.
Agic, E., Cinjarevic, M., Kurtovic, E., & Cicic, M. (2016). Strategic marketing patterns and performance implications. European Journal of Marketing, 50 (12), 2216-2248.
Cortez, Roberto Mora, & Johnston, Wesley J. (2018). Needed B2B marketing capabilities: Insights from the USA and emerging Latin America. International Business Review, 27 (3), 594-609.
Lamben, ZH.-ZH. (1996). Strategicheskiy marketing. Yevropeyskaya perspektiva [Strategic marketing. European Perspective]. St. Petersburg, Russia: Nauka.
Evans, D.R., & Berman, B. (2004). Marketing [Marketing]. Moscow, Russia: Sirin ; MT- Press, , 278 (in n).
Balabanova, L.V. (2001). Marketing-menedzhment [Marketing Management]. Donetsk, Ukraine: DonNUET.
Voichak, A.V. (2001). Marketynhovi doslidzhennia [Marketing research]. Kyiv, Ukraine: KNEU.
Dikson, P. (2009). Upravleniye marketingom [Marketing Management]. Moscow, Russia: Binom.
Broekhuizen, Thijs L.J., Bakker, Tom & Postma, Theo J.B.M. (2018). Implementing new business models: What challenges lie ahead? Business Horizons, Elsevier, 61(4), 555-566.
Vdovenko, Yu.S. (2011). Marketynhovi doslidzhennia yak zasib pidvyshchennia konkurentospromozhnosti avtotransportnykh pidpryiemstv [Marketing Research as a Means to Increase the Competitiveness of Motor Transport Companies]. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu [Bulletin of Chernihiv State Technological University], 4 (54), 117-122.
Skrynkovskyi, R.M., & Protsiuk, T.B. (2013). PS-marketynh: sotsialni osnovy ta systema upravlinnia [PSmarketing: social bases and control system]. Ekonomika. Finansy. Pravo [Economy. Finances. Right], 8/1, 12-26.
Tatarenko, V.N., & Budrin, A.G. (2012). Marketingovoye obespecheniye predpriyatiya [Marketing support of an enterprise]. Problemy sovremennoy ekonomiki [Problems of the modern economy], 1(41), 208-211.
Prychepa, I.V. Marketynhove zabezpechennia rozvytku pidpryiemstva za suchasnykh umov. conferences.vntu.edu.ua. Retrieved from https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm/all-fm- 2017/paper/download/2272/1824.
Shymko, A.V. (2014). Orhanizatsiine zabezpechennia zastosuvannia marketynhovykh tekhnolohii na torhovelnykh pidpryiemstvakh [Organizational support for the application of marketing technologies in trade enterprises]. Ekonomika rozvytku [Economics of development], 4 (72), 94-99.
Putsenteilo, P.R., Nyanko, V.M., & Karpenko V.L. (2018). Trajectory of marketing function ‒ from traditions to innovations. European Journal of Management Issues, 26 (3-4), 103-113.
Karpenko, V.L. (2016). Rozvytok stratehichnoho marketynhu v diialnosti pidpryiemstva [Development of strategic marketing in the enterprise activity]. Innovatsiina ekonomika [Innovative economy], 11-12, 129-135.
Nianko, V.M., & Nezdorovin, O.V. (2017). Marketynhove zabezpechennia diialnosti pidpryiemstv yak skladova yikh uspishnoho rozvytku [Marketing support of the activity of enterprises as a component of their successful development]. Innovatsiina ekonomika [Innovative economy], 11-12 (72), 190-194.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).