ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ РОЗУМІННЯ ПРОЗОРОСТІ В КОРПОРАТИВНОМУ УПРАВЛІННІ ТА В БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ
DOI:
https://doi.org/10.36742/2410-0919-2019-4-16Ключові слова:
корпоративне управління, прозорість, принципи обліку, якісні характеристики корисної фінансової інформаціїАнотація
Вступ. Удосконалення системи корпоративного управління в сучасних умовах передбачає забезпечення його прозорості, що сприятиме підвищенню ефективності рішень, які приймаються як керівництвом корпоративних структур, так і зовнішніми стейкхолдерами. Для забезпечення високого рівня корпоративної прозорості слід визначити складові даної категорії, що дозволить сформувати подальші напрями її покращення, зокрема, шляхом розвитку системи обліково-аналітичної підтримки корпоративного управління. Методи. Автором використано діалектичний та системний підходи для дослідження особливостей та відмінностей корпоративного управління і системи бухгалтерського обліку; абстрактно-логічний метод – для теоретичних узагальнень і обґрунтування шляхів вдосконалення обліку для корпоративних потреб підприємств. Результати. Встановлено відсутність єдиного і загального розуміння поняття прозорості в діяльності корпоративних структур. Виділено три основні варіанти співвідношення розуміння сутності прозорості в корпоративному управлінні та в бухгалтерському обліку. Розкрито особливості розуміння прозорості в корпоративному управлінні в контексті стейкхолдерського підходу. Висвітлено особливості забезпечення корпоративної прозорості в контексті існування проблеми економічної безпеки та конфіденційності інформації. Визначено інформаційну прозорість в корпоративній структурі як систему взаємовідносин і взаємодій між її стейкхолдерами, що полягає в тому, що суб’єкти генерування і поширення інформації надають всім іншим заінтересованим сторонам, необхідну для прийняття управлінських рішень і їх подальшої реалізації, інформацію у визначеній формі. Перспективи. Перспективи досліджень полягають у визначені складових поняття прозорості в корпоративному управлінні, що використовуються дослідниками для обґрунтування її сутності (відкритість, зрозумілість, якість).Посилання
Andreychenko, N.V. (2006). Povysheniye transparentnosti rossiyskikh korporatsiy kak usloviye soglasovaniya ekonomicheskikh interesov razlichnykh kategoriy aktsionerov. Doctor's thesis. Rostov-na-Donu.
Bohutska, L. (2017). Realizatsiya pryntsypiv transparentnosti subyektamy hospodaryuvannya [Implementation of the principles of transparency by business entities]. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu [Bulletin of the Ternopil National Economic University], 4, 149-158.
Bryukhanov, D.Yu. (2005). Metody otsenki informatsionnoy prozrachnosti korporativnogo upravleniya (investitsionnyy aspekt). Candidate's thesis. Yaroslavl.
Kovalev, V.V. (2007). Finansovyy menedzhment; teoriya i praktika [Financial Management: Theory and Practice]. Moscow, Russia : Prospekt.
Makarovych, V.K., & Vyhivska, I.M. (2016). Transparentnist finansovoi zvitnosti v umovakh zastosuvannya MSFZ [Transparency of financial statements in the context of IFRS]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho universytetu [Uzhgorod University Scientific Bulletin], 2, 326-330.
Pedko, A.B. (2008). Vlasnist, kontrol i konflikt interesiv v aktsionernykh tovarystvakh [Ownership, control and conflict of interest in joint stock companies]. Kyiv, Ukraine : Kyyevo-Mohylyanska akademiya.
Kharlamova, O.V. (2015). Finansova zvitnist za mizhnarodnymy standartamy: metodolohiya formuvannya ta praktyka implementatsiyi v Ukrayini [Financial Reporting by International Standards: Formation Methodology and Implementation Practices in Ukraine]. Kharkiv, Ukraine : Lider.
Arcot, S.R., & Bruno V.G. (2009). Silence is not golden: Corporate governance standards, transparency, and performance, working paper. London: Financial Markets Group.
Fung, B. (2014). The Demand and Need for Transparency and Disclosure in Corporate Governance. Universal Journal of Management, 2, 72-80.
Fawzy, S. (Ed.) (2002). Globalization and Firm Competitiveness in the Middle East and North Africa Region. Washington: World Bank Publications.
Krasnokutska, N. Kruhlova, O. Kozub, V., & Martíšková P. (2019). Transparency of the enterprise: from theory to practice of evaluation (on the example of retail networks). Economic Annals-XXI, 175, 58-62.
Rezaee, Z. (2008). Corporate Governance and Ethics. Hoboken : John Wiley & Sons.
Solomon, J., & Solomon, A. (2004). Corporate Governance and Accountability. Hoboken : John Wiley & Sons Ltd.
Verhezen, P., & Morse P. (2010). Fear, Regret and Transparency: Corporate Governance Embracing Disclosure and Integrity. Washington : World Bank-NACC Publication.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).