ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗБУТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Ключові слова:
збутова політика, збутова діяльність, результати господарської діяльності, оцінка ефективності, кореляційний зв’язок, товарні запасиАнотація
Вступ. Теоретичні та практичні аспекти оцінювання ефективності збутової діяльності підприємства є основним інструментом управління господарською діяльністю підприємства, що підтверджує актуальність дослідження та вимагає з’ясування факторів, що суттєво впливають на обсяги реалізації продукції Методи. В дослідженні були використані загальнонаукові та спеціальні методи системно-структурного аналізу і синтезу – для виявлення взаємопов’язаних складових збутової діяльності та кореляційно-регресійного аналізу – для з’ясування щільності кореляційного зв’язку між виручкою від реалізації та середньою вартістю товарних запасів. Результати. Виявлено фактори, що впливають на ефективність діяльності суб’єкта господарювання, серед яких особливе місце належить збутовій діяльності. З’ясовано, що до показників оцінювання ефективності збутової діяльності доцільно віднести обсяг збуту, рентабельність продукції, середню вартість товарних запасів, коефіцієнт інтенсивності оборотності товарних запасів, товарооборотність та частку нереалізованої продукції у вартості товарної маси. Здійснено практичну апробацію теоретичних основ оцінювання ефективності збутової діяльності, що базується на результатах господарської діяльності великого підприємства галузі машинобудування. При цьому аналіз довів невисокі результати ефективності збутової діяльності, але цей факт не заважає підприємству отримувати прибутки та мати стабільний прибуток від збуту продукції. Проведений кореляційний аналіз виявив наявність істотного зв’язку між виручкою від реалізації та середньою вартістю товарних запасів, доведено, що варіація виручки від реалізації на 78,6 % залежить від варіації середньої вартості товарних запасів і на 21,4 % від інших факторів. Перспективи. Отримані результати мають бути враховані при формуванні збутової політики будь якими промисловими і виробничими підприємствами України, оскільки сучасні акценти політики просування неправомірно зміщенні лише у бік дослідження ринкової кон’юнктури, попиту, конкуренції. Але при цьому управління залишками має значний вплив на дохід від реалізації, що вимагає формування у подальшому заходів, спрямованих на оптимізацію саме товарних запасів.Посилання
Іваночко Н. В. Особливості формування механізму управління збутовою діяльністю підприємства.
Економіка та управління підприємствами. 2017. № 18. С. 214–218.
Латкіна С.А., Тябус А.А. Шляхи підвищення ефективності збутової діяльності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Вип. 8. Ч. 1. С. 132–134.
Москаленко К.В. Формування ефективної збутової політики підприємств олійно-жирової промисловості. Ефективна економіка. 2016. № 10. URL
http://tppe.econom.univ.kiev.ua/data/2015_31/zb31_10.pdf. (дата звернення: 02.05.2018 р.)
Обозна В.В. Методичні аспекти оцінки ефективності управління збутовою діяльністю на сільськогосподарських підприємствах. Бізнес-навігатор. 2017. Випуск 2 (41). С. 49−55.
Саннікова С.Ф., Іванова М.В. Аналіз збутової діяльності підприємства на основі оцінки ефективності витрат на збут. Економічний простір. 2017. № 117. С. 192–203.
Спільник І.В., Загородна О.М. Аналіз ефективності збутової діяльності підприємства. Економічний аналіз. 2016. Т. 24. № 2. С. 130–140.
Халіна В.Ю., Корсунський Г.Ю. Місце системи збуту у маркетинговій діяльності підприємства. Молодий вчений. 2017 № 4.4 (44.4) С. 116–119.
Іванова М.І. Логістичні методи формування асортиментного портфелю в рамках збутової логістики. Культура народов Причерноморья. 2011. № 214. С. 25–30.
Річний звіт емітента ПАТ «Дніпроважмаш» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://smida.gov.ua/db/participant/00168076
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Економічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).